In het hart van Nederland



Utrecht. Hoewel ik er slechts een jaar woon, voelt het alsof ik er al mijn hele leven rondloop (op het feit na dat ik mensen nooit de weg kan wijzen, omdat ik bijna geen enkele straat uit mijn hoofd ken). Iedere stad heeft een eigen sfeer en niet iedereen voelt zich overal op zijn of haar gemak, maar als ik Utrecht loopt, voelt het alsof ik thuis ben. De gezelligheid, de terrasjes aan de gracht en het mooie, oude gebouwen maken het altijd leuk om er even rond te lopen. Daarnaast bevindt mijn universiteit zich precies in het centrum en kan ik opscheppen dat ik bijna dagelijks onder de Dom door loop of fiets. Het is mijn ideale studeerstad en ik ben blij dat ik voor Utrecht heb gekozen.

Wat is jouw favoriete stad?

17 gedachtes over “In het hart van Nederland

  1. Definately Amsterdam! Eerst moest ik er niets van weten (overal toeristen en overal wietlucht), maar ik ben echt gek geworden op die stad. Heerlijk die drukte. Er is altijd wel iets te doen 😀

  2. Amen! En ik ben blij dat ik niet alle straatjes ken. Was dat wel het geval, zou ik in de verleiding kunnen komen om de kortste weg te nemen naar waar ik zijn moet, en dat zou zonde zijn :).
    Londen ken ik slechts van twee bezoekjes van een week, maar als je naar mijn favoriete stad vraagt, ben ik toch geneigd dat te noemen. Oh, en ik ben ook wel benieuwd hoe het zou zijn om (een tijdje) in Amsterdam te wonen. Ik kom er vrij vaak, maar zie dan meestal niet heel veel meer dan wat op de route ligt tussen het station en Paradiso/de Melkweg/het Vondelpark. Blije Japanners met camera’s en mensen de weg horen wijzen in steenkolenengels maken me vrolijk :). Dat gezegd hebbende: Utrecht is heerlijk! En leuke blog :).

  3. Rotterdam: modern, anders, jong, en de haven natuurlijk. Ik ben er opgegroeid en de liefde voor deze stad is denk ik een beetje meegeprogrammeerd. Als ik ergens een rotterdams accent hoor, voel ik me meteen een beetje thuis :).

  4. Ik woon me hele leven in Rotterdam. En ik zou eerlijk gezegd hier ook altijd willen blijven hihih.

    Maar werken/shoppen in Den Haag is ook leuk. Maar ik woon toch liever in Rotterdam. In Den Haag heb je trouwens ook best wel mooie huizen, ook leuk om in te wonen.

    Hmmmmmmmm ik kies voor Rotterdam en voor de afwisseling Den Haag! 😛

  5. Ik vind Groningen een heerlijke stad, ik voel me er thuis als ik er ben, de mensen liggen me en ik weet de weg. (al kan ik mensen ook nooit wat uitleggen behalve dingen als winkels etc. Aangezien ik daar geen straatnamen voor hoef te kennen ;))

  6. Heb ik (nog) niet. Van de steden in Nederland waar ik vaker dan één keer ben geweest, kan ik ze allemaal wel waarderen. Al moet ik zeggen dat ik Rotterdam eerst stom vond, maar nu ik er meer van heb gezien niet meer (behalve sommige delen dan).

  7. Hm, in Nederland heb ik niet echt een favo stad. De stad waar ik studeerde ken ik denk ik wel het beste, wat erg fijn is en vertrouwd voelt. De stad waar ik ben opgegroeid ken ik op een heel andere manier, ook wel vertrouwd, maar toch anders… Maar alles betreffende deze 2 steden trek ik me toch wel een beetje aan, haha. Bv. als er iets in het nieuws is of de voetbalclub moet spelen ofzo 😉
    De eerste stad die overigens bij me opkwam was Sydney 🙂 Maar dat kan ook liggen aan de herinneringen die ik daar heb, ik vind het wel een super-stad, maar misschien vond ik het toen ook wel zo leuk omdat ik er juist mensen kende en met een vast groepje dingen ondernam. Dus eigenlijk moet ik terug om dat uit te vinden, haha 😉

Geef een reactie

