De koukleum

De koukleum is een bijzondere soort van de mensachtigen. In zijn natuurlijke habitat is de koukleum gewoonlijk uitgerust met een trui en een paar, niet zeer aantrekkelijke, maar wel heel warme sokken. De koukleum is herkenbaar aan zijn bultjes op de ledematen, genaamd ‘kippenvel’, wat aanduidt dat het lichaam warmte tekort komt. In extreme gevallen heeft de koukleum ook nog paarse vingernagels. Dit laatste is niet te verwarren met nagellak, de verf die mensen op hun nagels doen als ornamenten. De paarse vingernagels van de koukleum zijn geen bewuste versiering, maar juist een teken van het lichaam dat het zijn warmte bewaart voor de belangrijke organen.
Koukleumen lijden dus constant onder een afwezigheid van warmte in het lichaam. Dit kan verschillende oorzaken hebben, maar vaak weet de koukleum zelf niet goed waar het door komt. De enige manier om hier mee om te gaan, is dus om zich goed aan te kleden om zo te proberen een warm lichaam te houden. Dit lukt niet altijd. Een andere methode waarop koukleumen het warm proberen te krijgen, is door warm voedsel en drinken te consumeren. Ook dit is niet altijd even effectief.
Koukleumen lijken niet sociaal of financieel te lijden onder hun aandoening. Ook lijkt het geen invloed te hebben op hun kansen om zich voort te planten. Er zijn echter wel aanwijzingen dat koukleumen emotioneel geraakt worden door hun aandoening. Zo barstte ooit een koukleum in tranen uit en riep: “Ik wou gewoon dat ik het een keer warm had!” Om te bevestigen dat het zijn van een koukleum emotionele gevolgen heeft, is verder onderzoek nodig.

10 gedachtes over “De koukleum

  1. Wat een ge-ni-aal stukjes! Ken je oncyclopedia? Daar zou dit zo tussen kunnen, echt, ge-wel-dig geschreven!
    Zelf ben ik een koudevoetenkleum, zelfs met tien sokken voelen ze nog koud aan. 🙂

  2. Ik ben niet zo’n koukleum als hier beschreven (zo heb ik bijna nooit blauwe handen of lippen en ook niet zo vaak kippenvel etc.), maar op mijn werk ben ik altijd de enige die het ijskoud heeft. En dan heb ik soms al 5 laagjes aan…

Geef een reactie

