Met een stralende glimlach

Ik ben er zo een. Zo’n verschrikking. Zo iemand die je af en toe een vriendelijke knal voor zijn of haar kop zou willen geven. Ik ben een ochtendmens.

Ik stel me voor dat mensen die ’s ochtends niet op hun best zijn, op deze manier wakker worden.
De wekker gaat.
De persoon kreunt, opent zijn ogen een paar millimeter en rekent uit dat hij nog zo’n vijftien minuten kan doorslapen als hij zijn ontbijt overslaat. Hij drukt op snooze en valt weer in slaap.

Wat saai zeg. Zo word ik wakker.
Ik open mijn ogen en bedenk dat het vandaag een prachtige dag gaat worden. Ik voel het gewoon. Ik probeer te bedenken wat ik gedroomd heb, maar na een tijdje schrik ik op, want mijn wekker gaat af. Jawel, ik word wakker voordat de wekker gaat en ik ben daar nog blij mee ook. Dan heb ik tenminste extra tijd om rustig te ontbijten! Ik spring op, gooi mijn gordijnen en schuifpui open en ik aanschouw de vroege ochtend met een stralende glimlach.

Wat ben ik toch een monster.

18 gedachtes over “Met een stralende glimlach

  1. Ik ben geen ochtendmens, maar toch typ ik dit zondagochtend en ruim een halfuur voordat m’n wekker gaat… M’n lichaam is al te erg gewend aan m’n werkritme, haha ;p Maar gelukkig heb ik geen ochtendhumeur, dat zijn pas de echte ‘monsters’ hoor 😉

  2. Haha, good for you inderdaad 😉 want neeee, zo ben ik niet. Ik vind lang blijven liggen wel zonde, dus doe het dan ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik altijd vrolijk opsta! Zomers gaat het wel altijd beter dan ’s winters, zon enzo 😉

  3. In de vakanties en weekenden ben ik er bijna altijd vroeg uit, doordeweeks blijf ik het liefst tot tien uur liggen. Als ik bij mijn oma logeer gaan we wel eens om een uur of 7 wandelen, dat is echt heerlijk omdat dan alles nog zo lekker naar ochtend ruikt. 🙂

  4. Ik ben meestal ’s ochtends op mijn best. Behalve als ik naar school moet, want voor 7 uur ben zelfs ik nog niet goed wakker. Maar maak me in het weekend om 8 uur wakker en dan ben je waarschijnlijk zelfs al te laat omdat ik dan al wakker ben.

  5. Heeeeerlijk als je zo wakker kunt worden! Ik ben meer een type 1. Heerlijk lang in bed blijven liggen om vervolgens als een gek door de toko te rennen omdat ik anders te laat kom hihihi

  6. Heerlijk, de ochtend. In Nederland word ik standaard om zes uur wakker. Vervolgens theetje, dan computer aan en met een fijn ontbijtje naast me schrijven. Hier in Korea sta ik rond zeven uur op en schrijf ik liever ’s middags, maar ook nu voel ik me ’s ochtends op m’n best!

Geef een reactie

