Het dilemma

Ik sta in de supermarkt. Mijn mandje is gevuld met gezonde snacks (lees: chocola, ijs en koekjes) en ik ga op weg naar de kassa. Hier dient het eeuwige dilemma zich aan. Welke kassa moet ik kiezen?
Als elke kassa vrij was en de kassamedewerkers me stuk voor stuk vriendelijk zouden toelachen, dan zou het niet zo’n groot probleem zijn. Helaas is dat nooit het geval, net zoals dat de kassamedewerkers nooit knappe, jonge mannen zijn die toevallig allemaal studeren voor arts. Nee, het leven is niet makkelijk, zeker niet wanneer je moet kiezen waar je je spullen wilt afrekenen. Het is namelijk alsof je aan het gokken bent: je kiest een rij voor een kassa en gokt dat deze rij het snelst verdwenen zal zijn. Als je gelijk hebt, win je eer. Als je geen gelijk hebt, verlies je niet alleen je humeur, maar ook je kostbare tijd die je zou kunnen gebruiken om huiswerk te maken (of om facebook te checken).
Na een tijdje vertwijfeld de rijen voor de kassa bekeken te hebben, neem ik de gok. Ik sluit achteraan de rij en ik ben ervan overtuigd dat ik ga winnen. Deze rij heeft namelijk alleen maar mensen met mandjes, in de andere rijen staan mensen met volle karren, die bovendien huilende kinderen hebben en iedereen weet dat die altijd tijd kosten.
Dan blijkt dat de persoon voor mij betaalt met muntjes van vijf cent. En dat hij vindt dat hij een extra zegel moet krijgen. En dat hij nog vergeten was om een tasje af te rekenen. Langzamerhand zie ik de rijen naast me oplossen, terwijl ik nog sta te wachten. Keer op keer kies ik een rij en elke keer is het de verkeerde. Ik heb een hekel aan gokken.

20 gedachtes over “Het dilemma

  1. Volgende keer gewoon recht vooruit blijven kijken. Je moet NIET naar de andere kassa’s kijken als je er eenmaal ÊÊn hebt gekozen. Dan heb je nergens last van! En als je jezelf ervan kan overtuigen dat het vet snel gaat, kom je juist altijd blij de winkel uit!

  2. Ik ben echt een debiel die van rij gaat lopen wisselen waardoor het alleen maar langer duurt (ik ben ook verslaafd aan zappen, zo irritant). Maar ik blijf het doen!!

    Ohh wauw je hebt het snel ontvangen zeg! Kan je de kraaltjes/pareltjes gebruiken ? hihihihi

  3. O ja, zo stond ik laatst bij zo’n servicebalie in de rij en de vrouw voor me had een kar vol en over bijna ieder artikel wel wat, of de korting klopte niet of de verpakking of de prijs of de… Zucht…

  4. Wat een goed geschreven stukje! En herkenbaar ook, en grappig 🙂 Maar volgens mij denken mensen altijd wel dat ze in de verkeerde rij staan, als je eens op dat zuchten gaat letten van mede winkelgangers 😛

Geef een reactie

