Beliebers

Ze zijn klein, eng en ze kunnen je omleggen. Nee, ik heb het niet over spinnen, ik heb het over Beliebers. Beliebers zijn niet zomaar fan van ‘popsensatie’ Justin Bieber, ze zijn megafans en zelfs dat is een understatement. Geen persoon op Twitter, Facebook of welk andere plek op internet komt ermee weg om een opmerking te maken over hun Canadese god, want dan komt er een stroom aan haatmail en doodsbedreigingen van de Beliebers.
Het klinkt een beetje als een sekte: ze hebben een leider met veel macht (wees ruimdenkend), enorme loyaliteit en er wordt geen kritiek geduld. Als je een Belieber bent, hoor je bij een clubje fanatieke fundamentalisten, maar dan met een suikerlaagje aan popmuziek.
Ik zal eerlijk zijn, Justin Bieber interesseert me ongeveer net zoveel als het seksleven van mijn buren: ik hoef er niks van te weten. Niet alleen omdat zijn muziek me koud laat, maar ook omdat ik het maar eng vind, die dertienjarige moordmachines die zo hard gillen dat je het tot in je botten voelt. Hij mag misschien een Beatles-kapsel (gehad) hebben, dat betekent niet dat hij dezelfde status verdient. Toch interesseren die Beliebers me wel. Ze vormen een gemeenschap waar blijkbaar heel veel mensen gelukkig mee zijn. Ook al krijg ik liever ruzie met voetbalhooligans dan met Beliebers, ik ben blij dat die meisjes zich ergens in kunnen vinden. Dan neem ik de autotune en slechte beats maar op de koop toe.

18 gedachtes over “Beliebers

  1. Haha, de grootste reden dat ik niks van Bieber hoef te weten zijn juist die beliebers! Sommige liedjes vind ik soms eigenlijk nog wel okee, maar weiger er naar te luisteren (a)

  2. Het is inderdaad echt een sekte. Jammer dat deze mensen er zo erg in door slaan. Het valt me nog mee dat de wereld nog niet is beplakt met stickers van hem. Maar als er geen gewonden vallen vind ik het best.

  3. Geen fan, maar het is niet dat ik zijn muziek superslecht vind. Ik snap eigenlijk niet waarom het altijd zo twee uitersten moeten zijn: je haat hem of je aanbid hem, maar ertussenin kan niet.

  4. Ik wist niet eens dat het een Canadees was, haha! Volgens mij is het echt nog zo’n broekie. Ken hem/zijn muziek verder niet zo goed, dus snap de hype ook niet zo. Of misschien ben ik gewoon al te oud ;p Vind persiflages en imitaties van hem dan wel weer grappig (zoals o.a. in Glee).

  5. haha! hier in België of toch in mijn thuisstad en Gent zijn er weinig beliebers. EN DAAR BEN IK TROTS OP! 🙂 ik vind het pas echt eng als je ouder bent en ook fan bent van den justin. Die jonge kindjes vind ik best lief (zolang ze niet tieren)

Geef een reactie

