Zeven, nee, tien dingen

Ongeveer een maand geleden heb ik een blogaward gekregen van Sharina. Een week geleden werd ik getagd door Saskia. Vervolgens kreeg ik ook nog een tag van Desi  Bedankt allemaal! De opdracht bij de blogaward is om zeven dingen over jezelf te zeggen en bij de tag van Saskia en Desi is het de bedoeling om tien dingen over jezelf te vertellen. Omdat ik niet zo zevenentwintig feitjes over mezelf kan verzinnen, geef ik jullie er tien.

1. Schrijven is mijn passie. Er is niets wat ik liever doe (behalve misschien pizza eten). Ik kan me dan ook alleen voorstellen dat ik een beroep ga uitoefenen dat te maken heeft met schrijven. Verder kan ik niks bedenken wat me evenveel zou interesseren.

2. Bijna al mijn geld gaat op aan boeken. Als ik een boekenwinkel zie, moet ik letterlijk meegesleurd worden om te voorkomen dat ik naar binnen ga. Want als ik eenmaal binnen ben, moet ik een boek kopen. Het is bijna dwangmatig.

3. Een anekdote: toen ik op de basisschool zat, kregen we nog zwemles. We zaten met de hogere groep in een kleedkamer en we deden een spelletje. Het ging erom dat je je adem zo lang inhield, dat je heel erg rood werd. Degene met het roodste hoofd zou winnen. Helaas hebben we nooit een winnaar uitgeroepen, want ik hield mijn adem zo lang in dat ik flauwviel. Ik heb twee hechtingen in mijn kin moeten krijgen.
Dit verhaal doet het trouwens altijd leuk op feestjes. En ja, ik heb meer van dat soort verhalen.

4. Nu de winter eraan komt, neemt mijn liefde voor mutsjes toe. Ik heb een baret (jawel, uit Parijs), een warme grijze muts en eentje die lijkt op een wasbeer. Die laatste is tot nu toe mijn favoriet, vooral door de blikken die ik van mensen krijg. Ik kan iedereen aanraden om rare hoofddeksels te dragen, want de reacties zijn onbetaalbaar.

5. Naast schrijven ben ik ook dol op fotografie. Ik heb een digitale spiegelreflexcamera, een Polaroid, een paar oude camera’s die het niet meer doen en een Lomo Diana Mini. Die laatste is mijn schatje, ik ben er echt dol op om snel een foto te schieten. Ik had eerst ook een Lomo SuperSampler, maar die ging meerdere malen kapot.

6.Ik ben zo’n sukkel die tijdens een wandeling plotseling stopt om naar een vlinder te kijken. Ik kan het niet helpen. Waar veel mensen voorbij lopen, blijf ik stilstaan, want de natuur is te mooi om te negeren. Ik heb dit ook op de fiets en dat is nogal gevaarlijk, want soms rijd ik bijna van de weg af terwijl ik naar een vogeltje aan het staren ben.

7. Ik heb altijd een notitieboekje bij me voor als ik inspiratie heb of leuke dingen vind of opvang van anderen. Er staan schrijfsels in, maar ook krantenberichten, citaten, tekeningen en korte hersenspinsels. Niemand mag in het boekje kijken, behalve ik. Het is een soort thuis, maar dan wel een huis waar ik in kan kliederen.

8. ’s Ochtends kijk ik niet naar het nieuws. Meestal staat de televisie niet aan. Ik wil in de ochtend gewoon leuk wakker worden. Daarom kijk ik soms tekenfilms terwijl ik ontbijt op bed eet. Het is ontspannend en een stuk leuker dan kijken naar hoe mensen elkaar de hersenen inslaan.

9. Ik heb op dit moment geen vaste bijbaan, maar ooit werkte ik als kassamedewerker in een supermarkt. Hoewel ik het hersendodend en vervelend werk vond, heb ik het toch een jaar volgehouden. Nu ben ik blij dat ik het niet meer doe, want ik werd er helemaal niet vrolijk van.

10. Ik ben een dromer. Vaak ben ik in een heel andere wereld en vergeet ik totaal wat er om mee heen gebeurt. Dit heeft nog niet voor nare situaties gezorgd, maar ik heb wel een aantal keer bijna mijn bushalte gemist doordat ik zat te dagdromen.

Goed, dat waren de tien feitjes. Ik vind het altijd lastig om mensen te taggen, dus daarom vraag ik jullie gewoon: zet een aantal feitjes (het hoeven er geen tien te zijn als je daar niet op kunt komen) in een reactie. En als je zin hebt om deze tag over te nemen, zet het dan op je blog! Ik ben benieuwd.

20 gedachtes over “Zeven, nee, tien dingen

  1. 1 en 2 zijn heel herkenbaar! Maar of het me ooit lukt om van schrijven te leven betwijfel ik. Maar het is wel een grote hobby.
    En boekenwinkels zijn gevaarlijk voor mij. Het is dat ik nu op mijn geld moet letten, maar anders ga ik alsnog los.

    En 3 is echt te grappig!!

    Misschien neem ik hem over. Al weet ik niet of ik er op 10 kan komen 🙂

  2. 2. Dit is waar. Ik ben al meerdere keren de meesleurder (wat bij deze een woord is) geweest.

    4. Dude, wasbeer!?? Really? KOALA! Hoe moeilijk is dat? :p haha no way dat Ik jou een berenmuts ga geven als je ze niet uit elkaar kunt houden.

    5. Wanneer gaan we samen fotootjes maken? 🙂

  3. Haha, ken ik jou nu ook weer een stuk beter! S’ochtends het nieuws kijken is zo deprimerend, ik snap je punt dus heel goed! Het liefst sta ik wel zo laat mogelijk op.

  4. Ik ben dus niet de enigen die in de ochtend geen nieuws kijkt maar tekenfilms:D
    Een tijd heb ik het wel gedaan maar me dag begon er niet echt goed mee en ging over op de tekenfilms me dag begon metheen een stuk beter:D

    Ik lees altijd met plezier je columns je blijft leuk schrijven:D

  5. Haha.. leuk! Ik was al benieuwd wanneer je deze tag zou overnemen 🙂

    Ik heb ook een jaar in een supermarkt gewerkt, maar ik vond het juist superleuk. Vooral die klanten (ik kreeg echt heel vaak te horen dat ik zo vrolijk was) waren echt leuk om mee te werken.

  6. Jeetje, zo lang je adem in houden 😮 En van die mutsen zijn tof! Lastig trouwens om leuke/interessante feitjes over jezelf te bedenken, ik probeer nu zo snel even iets te bedenken, maar ik zou echt niet weten wat…
    Oh, misschien is dit wel een leuke, ik heb 2 eerste herinneringen aan mijn leven: 1 is dat ik op Schiphol was om m’n opa en oma op te halen en dat we toen op de terugweg autopech kregen, en de 2e is dat ik met m’n vader op de kermis in de rups ging, dat het “dak” er toen op ging en ik zo’n misselijkheids/rotgevoel kreeg dat ik nog steeds getraumatiseerd ben ;p

Geef een reactie

