Paris

Parijs. Bij het woord alleen al vervallen mensen in dagdromen over muziek, goed eten en romantiek. Parijs is niet de stad waar ik verliefd ben geworden en ook niet de stad waar ik verliefd op ben geworden. Voor mij is het gewoon een stad.
Maar toch, toen ik uit het metrostation kwam, me omdraaide en recht tegen de Eiffeltoren voor een opgaande zon aankeek, maakte mijn hart een sprongetje. L’amour! Niet op een stad, niet op het eten of de mensen of de taal, maar op het plaatje. Het plaatje van Parijs als stad van de liefde, met alle mooie gebouwen, leuke straatjes en prachtige bruggen. De stad waar ik niet van houd, maar wel naar verlang. De stad van niet-bestaande romantiek

19 gedachtes over “Paris

  1. Helemaal mee eens. Ik heb mijn 30e verjaardag daar gevierd. De stad op zich is erg vervelend door te komen (als je met de auto bent en dan die prijzen…. Wat ben ik mij rot geschrokken van twee sinas op een teras hihi). Overal drukte en mensen. Niet iets voor mij. Maar de historie en de mooie bruggen en gebouwen… Ja daar val ik wel voor 🙂 Wij hebben ook een rondrit by night gedaan. Super mooi om al die gebouwen dan verlicht te zien.

  2. Ik ben dus wel verliefd geworden op de stad en ben er inmiddels negen keertjes geweest. Boven mijn bank hangt een (Ikea reproductie) van de Eiffeltoren. De leukste keer in Parijs was een paar jaar geleden toen het heeeel erg koud was en de metro’s niet reden. We hebben alles te voet gedaan en zo de stad op een hele andere manier leren kennen. Door het koude weer was de bovenste helft van de Eiffeltoren op een gegeven moment verdwenen, heel bijzonder.
    Overigens, geheel monogaam ben ik niet, ik heb ook een crush op Londen. 😉

  3. Ik moet er nog steeds een keertje heen, een (Franse) vriendin van me woont in Parijs! En ik wil gewoon perse de Eiffeltoren een keer in het echt gezien hebben ;p

  4. Ja, ik vind het niet de stad der liefde, ik snap ook niet helemaal waarom ze dat zeggen. Er zijn steden die romantisch zijn wat dat betreft.
    Maar dat wil niet zeggen dat het natuurlijk geen mooie stad is, want dat is het wel 🙂

  5. Ik ben wel verliefd op Parijs, misschien komt dat omdat ik er best vaak ben geweest en in de loop der tijd veel prachtige dingen heb ontdekt buiten het toeristische om.

Geef een reactie

