De zee

“Ik ben de zee”, zegt hij.
Hij stopt zijn handen in zijn zakken
en hij haalt ze leeg.
In zijn handen liggen schelpen,
het zand sijpelt door zijn vingers,
“zie je wel”, zegt hij, “ik ben de zee.
Ik loop op de aarde, maar
de golven volgen mij in mijn hoofd,
ik ben de zee.
Ik hoef het water niet te zien of te voelen,
ik hoef het zout niet te proeven
ik weet dat het er is, want
ik ben de zee.”
Hij stopt de schelpen in zijn zakken
en kijkt me aan. En ik zeg:
“mag ik in je duiken?”

19 gedachtes over “De zee

  1. Oh jee de laatste zin is wel erg ‘sexy’, of vat ik het nu helemaal verkeerd op????
    hihihiihihhi

    Maar in ieder geval prachtig geschreven (vooral dat sexy eind vond ik leuk 😛 )

    ps Ik heb je een tag gegeven, hope you like it!

Geef een reactie

