De voicemailhel

“Hallo. Dit. Is. De. Voicemail. Van… “BERT!” Spreek. Een. Bericht. In. Na. De. Toon.”

Er is niets dat meer agressiviteit en frustratie bij me oplevert dan de voicemail. Het is niet alleen dat het heel erg ongemakkelijk is wanneer je iemand belt, een stem hoort en dan “hallo!” zegt terwijl het de voicemail van diegene blijkt te zijn – al is dat natuurlijk wel heel irritant en voel ik me daarna bedrogen. Het is ook dat, wanneer ik werkelijk de moeite neem om een voicemailbericht in te spreken (en dat komt zelden voor), ik me ontzettend vreemd voel. Ik merk dat ik een andere stem op zet wanneer ik een voicemail inspreek. Het is alsof ik in mezelf aan het praten ben en ik overtuig mezelf ervan dat mensen om mij heen dat weten.
En dan heb ik het nog niet gehad over mijn eigen voicemail. Het schijnt namelijk dat ik die heb, dat merk ik wel aan de sms’jes die mijn provider mij stuurt. Het probleem is alleen dat ik het nooit afluister. Als ik dat wil doen, moet ik namelijk een berichtje inspreken, zo’n vrolijke als: “Hoi piepeloi, met Nicole! Ik ben er nu eventjes niet, maar spreek maar wat in na de piep, dan bel ik je zo snel mogelijk terug! Tot sinas!” of zoiets belachelijks. Daarnaast vind ik het heel vervelend om een berichtje in te spreken voor iedereen. Ik weet niet wie mij gaat bellen, maar stel nou dat hele belangrijke mensen mijn rare bericht horen? Dat durf ik niet aan. Daarom heb ik nu zo’n twintig onbeluisterde voicemailberichten aan me voorbij laten gaan en dat is niet makkelijk voor een nieuwsgierig persoon zoals ik. Gelukkig kan ik mezelf ook makkelijk uit de droom helpen dat de voicemail misschien heel belangrijk is: toen ik ze namelijk nog wel afluisterde op een oude telefoon, was het meestal mijn moeder die in haar voicemailstem zei: “Hoi, met je moeder, bel me even terug, doei”. Wat een teleurstelling.

20 gedachtes over “De voicemailhel

  1. hihihihiihhiih PIEPELOI whhahaahahahhahaha!!!!

    Ik luister ook echt nooit voicemail berichten af!!! De meeste die mij kennen weten dat ook en spreken daarom nooit wat in. Een smsje sturen als ik niet opneem werkt voor mij handiger 😀

  2. Ik heb mijn voicemail serieus uitgezet. De meeste (99,8%) voicemailberichten die ik kreeg bestonden alleen uit “kut, voicemail”. Beetje zonde van mijn beltegoed. Ja, zo sneu is mijn provider. Voicemail kost ook belminuten (dacht ik, ik weet het niet eens zeker).

  3. Voicemail is een hopeloze uitvinding, mensen spreken of heel klunzig wat in en noemen dan op het moment dat je het niet verwacht hun nummer. Handig, nog een keer die voicemail afluisteren….Misschien moet ik hem maar eens gewoon uitzetten want ik vervloek dat ding!

  4. Oh ja inderdaad. Alleen zakelijk gezien spreek ik wel eens iets in. Maar 9 van de 10 keer blijf ik bellen tot ik die persoon aan de lijn krijg. Heb mijn eigen voicemail er vanaf gehaald. Een goede haan kraait twee keer. Dus als het belangrijk is bellen ze maar terug (daar komt bij dat ik echt niet al die gemiste oproepen/voicemail gesprekken terug ga bellen, weet je wel hoeveel geld dat kost hihi)

  5. De telefoon gaat hoorbaar
    ‘tig keer over
    Het huis is groot
    Of ze zijn in de tuin
    ^~¥# dit is de voicemail van…
    Je weet niet meer
    Waarom je belde
    En haakt dus af
    Bedenkt een korte boodschap
    En belt terug
    Waarom geen extra cijfer
    Waardoor je beslist
    Die voicemail niet meer krijgt
    Of juist wel
    Alleen e- mail ik dan liever
    Daarop passen immers
    Veel meer levenstekens

  6. Ik had eerst een vrij “levensechte” voicemail, leverde hilarische berichten op 😉 Maar inderdaad, bij mij was het 9 van de 10 keer ook m’n moeder, met berichten als “ik bel later nog wel een keer”. Ik heb al 100x gezegd dat ze dan liever niks inspreekt, maar ze doet het nog steeds… *zucht* En ik ben ook veel te nieuwsgierig, dus luister wel altijd al m’n berichten af. Maar goed ook trouwens, laatst stond het energiebedrijf er op, die wilde een boel euro’s terugstorten. Toen heb ik natuurlijk direct teruggebeld 🙂

  7. Zo herkenbaar! Ik haat het ook! Ook al vind ik het wel leuk als iemand mijn voicemail inspreekt! Ik heb blijkbaar een keer een voicemail gemaakt en als je mij dus belt en ik neem niet op hoor je het geluid van een krant die in elkaar verfrommelt wordt!:s

  8. Zelf spreek ik ook liever geen berichten in tenzij het echt niet anders kan. Ik heb op de thuistelefoon geen voicemailbox meer. Ik kan zien wie er gebeld heeft en als ik degene ken bel ik terug. Weg met voicemail!

  9. Ik spreek ook geen berichten in, dan probeer ik het wel een andere keer of bel zijn/haar andere telefoon. Ik praat sowieso echt raar aan de telefoon, veel hoger volgens mij zusje..

  10. Mijn eigen voicemail stem horen vind ik vreselijk… Het schijnt normaal te zijn dat je dat van je eigen stem vind. Toch schijnt het nog mee te vallen, want ze bellen terug…Privé spreek ik zelden wat in, zakelijk is het ronduit handig dat je geen miljoen keer naar iemand hoeft terug te bellen op één en dezelfde dag…

  11. Hahaha, ik heb ook een HEKEL aan voicemail. Nog nooit ingesproken, nog nooit afgeluisterd. Punt uit.

    Die van mijn vader was ooit wel hilarisch, want hij zuchtte heel diep voordat hij begon te praten. Elke keer als ik dat hoorde lag ik in een deuk (hoe kan je nou zo stom zijn om je voicemail zo in te spreken :P)

Geef een reactie

