In beeld: voetig

Er is iets vreemds aan de hand. Op bijna elk rolletje dat ik laat ontwikkelen, staat een foto van mijn eigen voeten. Het gaat bijna per ongeluk. Ik loop net over een mooie ondergrond of ik heb – liggend-  een goed uitzicht en geen zin om op te staan. Toch vraag ik me af of er iets meer achter ligt. Misschien is het dat ik waardeer waar ik ben. Dat ik met beide benen (voeten) op de grond sta. Dat ik weet op welke prachtige plaatsen ik en mijn voeten zijn geweest. Ze hebben me altijd overal gebracht. Sta op en wandel, zeiden mijn voeten. Misschien vind ik het leuk om een klein beetje van mezelf in een foto te stoppen. Letterlijk.
Of misschien is het gewoon dat ik ervan houd om mijn voeten op de foto te zetten. Wie zal het zeggen.

20 gedachtes over “In beeld: voetig

    • hihi eng is niet het juiste woord, ik zal eerder zeggen: vreemd (met die knokkige uitstekende tenen ed).. Maar ik ben wel blij dat ik ze heb en goed kan gebruiken…
      erg jammer alleen wanneer je paard er boven op gaat staan. *au*

  1. Oh hahahahaha. Geweldig, dit heb ik namelijk ook. Bij elke vakantie en uitstapje heb ik mijn voeten er wel opstaan. Hoewel ik juist vind dat ik lelijke voeten heb. Ooit ga ik er een fotologje van maken: Mijn jaar in voeten :’)

  2. Koester je voeten
    Wees met dat bezit maar blij
    Omdat je zonder
    Minder beweeglijk bent
    Niet zo vrij…
    Wankelen met krukken
    Of je laten duwen
    Het lukt
    Maar het is en blijft
    Anders dan eerst

    * ik werk op een revalidatiecentrum

  3. Ik maak vaak per ongeluk voeten foto’s. Dan wil ik een foto van iets maken, maar neemt hij hem niet en als ik dan net de camera voor me heb om te kijken waarom hij het niet doet maakt hij een foto van de grond met meestal mijn voeten erop 😛

  4. Zal ik dan meer een zwevend persoontje zijn??? Heb eerder foto’s van de lucht of van het water. Of misschien vind ik mijn voeten gewoon niet mooi….. wie zal het zeggen?

  5. Wauw dat is echt een erg mooi stukje wat je hebt geschreven! Ik heb meestal altijd een foto met een stukje vinger (omdat ik dan net een stukje van me vinger voor de lens per ongeluk houd) hihihi

  6. Ik vind dit echt een mooie foto, zit heel veel sfeer in. Ik maak bewust foto’s van mijn voeten, omdat ik het boeiend vind om later te bedenken waar dat was. Ik weet niet waarom dat ik dan niet gewoon een foto van de omgeving trek. Vaak neem ik van allebei een foto, haha.

    En ja, die teddy heeft mijn dag echt veel beter gemaakt!

Geef een reactie

