Sinterklaas is jarig

Hij is er weer, die avond waar we op wachtten,
al die dagen, al die nachten,
we verlangden naar dit moment
dat elke Nederlander wel kent.
Ik heb het over de verjaardag van Sinterklaas,
waarop het toegestaan is, helaas,
om slechte gedichten te schrijven,
die vaak niet eens goed rijmen.
Dan komen vaak ook nog de cadeaus die we geven,
van vijf euro, of niet meer dan zeven,
cadeaus waar niemand op zit te wachten,
maar wel moet doen alsof het precies was wat we dachten
dat het zou zijn: “Wat is dit toch mooi!
Ik verlangde echt naar deze zooi!”
Nee, geef mij maar kruidnoten of snoep,
daar kan ik veel meer mee dan met die troep.
Toch gaat het niet om wat je krijgt elk jaar,
want uiteindelijk ben je bij elkaar
met de mensen van wie je houdt.
Dat is belangrijker dan een cadeau of een rijmfout.
Het samenzijn overtreft welke surprise dan ook,
omdat ik geen rijmwoorden meer heb, zeg ik: spook!

Zijn jullie zoet geweest dit jaar?
Hopelijk hebben jullie een fijne dag en avond!

18 gedachtes over “Sinterklaas is jarig

  1. “Wat is dit toch mooi!
    Ik verlangde echt naar deze zooi!”

    My thoughts exactly ❤ Maar ik zie steeds vaker binnen mijn vriendengroepjes ook dat er echt goede afspraken worden gemaakt over wat voor soort dingen te kopen!

  2. ”om slechte gedichten te schrijven,
    die vaak niet eens goed rijmen.”

    Haha.. dat klopt zó! Of van die onmogelijke zinnen maken zodat het maar wel op iets rijmt. Geniaal hoe je dat verwoord.

Geef een reactie

