Heel uitgebreid gaan ademen

Je kent het wel. Je zit in het openbaar vervoer, in de klas/college, met je vrienden, in een restaurant enzovoorts. Dan gaapt er iemand. Misschien zie je het alleen maar uit je ooghoek, maar je weet het. Het gaapfestijn is geopend. Het zal niet lang duren voor mensen overgenomen worden door het gaapmonster, hun mond ver open doen, zich misschien zelfs uitrekken en gewoon heel uitgebreid gaan ademen.
En inderdaad, een voor een nemen mensen de trend over. Je probeert het nog tegen te houden, maar uiteindelijk ben jij ook een slachtoffer. Misschien krijg je nog dat geluid van achter in je keel wanneer je moet gapen. Wat is dat irritant.
Ik vind gapen ontzettend fascinerend. Het is misschien een rare obsessie, maar ik kan wel zeggen dat als ik iemand ergens zie gapen, mijn ogen en oren ineens op scherp staan. Ik wil het zich zien verspreiden. Ik wil voelen hoe ik ook ineens moet gapen. Ik wil weten of mensen merken dat ze door elkaar beïnvloed worden (normaal zien ze het niet).
Maar ik houd zelf niet van gapen. Het ziet er niet uit, het lijkt wel alsof ik een soort zwart gat in mijn hoofd heb zitten. Daarnaast is het ook nog eens heel ongemakkelijk. Het is gewoon niet leuk om te gapen. Daarom heb ik mezelf aangeleerd om te gapen met mijn mond dicht en ja, het is mogelijk zonder er  uit te zien als een achterlijke. Je moet gewoon erg goed oefenen.

Nu is mijn vraag natuurlijk; heb je tijdens het lezen van deze blogpost moeten gapen?

28 gedachtes over “Heel uitgebreid gaan ademen

  1. Haha ja dus! Het blijft mooi hoe mensen andere mensen aansteken met dit soort dingen. Het zelfde met lachen. Vaak als je iemand ziet lachen, ga je zelf ook lachen (en dan bedoel ik hardop he) terwijl je geen idee hebt waar het over gaat.

  2. Nee, ik hoefde niet te gapen. Tijdens zangles heb ik wel eens gehoord dat gapen het ultieme ontspannen van je stembanden is, dus ik zie het altijd maar als iets positiefs 🙂 En ik kan inderdaad ook gapen met m’n mond dicht, maar volgens mij ziet dat er bij mij nog wel enigzins ongemakkelijk uit, haha :p

  3. Na de eerste zinnen begon ik al te gapen, maar het charmant binnensmonds gapen is niet voor mij weg gelegd. het ziet er nog steeds debiel uit.

  4. Ik krabte mij
    Achter de oren
    Vlooide mijn gedachten
    Eens goed na…
    Kreeg iedereen
    Om mij heen
    Enorme jeuk
    Dachten dat…
    Ik vlóóien hád!

Geef een reactie

