Talent in het tv-kijken

Er zijn ongeveer zestien miljard talentenshows te vinden op televisie. Misschien zelfs een beetje meer. En ik volg ze vrijwel allemaal.
Ik kan hier weinig aan doen. Ik houd gewoon van die overdreven dramatische shows waarin talentvolle mensen stuk voor stuk ‘gered’ moeten worden door het publiek om mee te mogen blijven doen aan dat circus dat ze dan zien als het pad dat zal leiden tot hun dromen.
Laat ik even duidelijk zijn. Ik stem niet. Op niemand. Nooit. Daar ben ik 1) te gierig en 2) te lui voor. Daarnaast blijf ik toch niet lang genoeg op om de uitslag te zien. Zo’n supporter ben ik nou ook weer niet. Maar ik blijf wel kijken en ik baal wanneer een van mijn favoriete kandidaten de show uit worden geschopt om vervolgens een half jaar later een heel klein hitje te scoren met een verschrikkelijk nummer.
Er is eigenlijk maar één show waar de kandidaten echt profiteren van hun deelname en dat is So You Think You Can Dance. Ik moet er goed voor opletten, maar af en toe kan ik een paar dansers ontdekken die achter de ‘zangtalenten’ de show aan het stelen zijn. Ik let niet meer op het nummer dat gezongen wordt of op de jury die altijd of lyrisch is of de kandidaat helemaal afkraken. Ik ben alleen maar blij dat die ene danser een beetje goed terecht is gekomen. Weliswaar in weer een talentenshow, maar ach, het zijn ook talenten.

21 gedachtes over “Talent in het tv-kijken

  1. Ik kijk ze ook… Al vanaf Starmaker, haha. En ik stem inderdaad ook nooit. Ik neem me vaak voor om alleen maar de auditierondes te bekijken (die zijn toch het leukst), maar raak dan op een of andere manier ‘gehecht’ aan de kandidaten en blijf kijken…

  2. Ik kijk dit soort tv-programma’s eigenlijk niet, alleen als er echt niks op de tv is. In een ver verleden heb ik nog weleens (tijdens de eerste Idols) gestemd, maar dat was het dan ook.

  3. Ik kijk het bijna niet. Soms kijk ik weleens the voice of holland, zodat ik lekker voor de buis keihard kan meezingen πŸ˜€
    maar ik blijf nooit kijken voor de uitslag, zo saai vind ik dat haha

  4. Ik kijk ook wel veel talentenshows.
    SYTYCD omdat ik van dansen hou.
    The Voice omdat ik van muziek hou en het een leuk programma vind.
    Andere shows eigenlijk alleen als er niks anders op de tv is. Hollands got talent vind ik bijvoorbeeld ook wel erg leuk omdat je daar zoveel verschillende disciplines ziet.

    Ik denk overigens dat Ben Saunders het ook wel erg goed voor elkaar heeft dankzij The Voice πŸ˜‰

  5. Een collega van me kent een van de deelnemers van SYTYCD. Ze is zelfs tweede geworden en sindsdien heeft ze volgens mij niet meer stilgezeten. Hartstikke leuk, want van al die zangtalenten hoor je niets meer :/

  6. “Laat ik even duidelijk zijn. Ik stem niet. Op niemand. Nooit. Daar ben ik 1) te gierig en 2) te lui voor.”
    Uit mijn hart gegrepen. Haha! Ik volg een aantal shows, maar lang niet allemaal, dat is me wat te veel.

  7. Haha zo is dat. Zo spotte ik in SNF Annuschka van SYTYCD als achtergronddanseres. Ze deed het toch net even een tikkeltje beter dan de werkelijke kandidaten. πŸ˜‰

  8. Herkenbaar, al volg ik eigenlijk alleen de Engelse en Amerikaanse xfactor’s. Het lijkt wel of daar net iets meer echt talent rondloopt dan hier. The voice vond ik echt verschrikkelijk, dus die heb ik niet gekeken, maar SYTYCD daarentegen is wel gaaf! Zelf heb ik helaas het ritmegevoel van een stoeptegel 😦

Geef een reactie

