In beeld: kou

Kou. Het bestormt me, omhelst me en nestelt zich in mijn kleding. Ik adem wolkjes. Het is nog donker en stil. Iemand fietst voorbij, doorbreekt de harmonie. Ik sta nog stil. Ik ben ingepakt: kleding met nog een laag kleding, jas, handschoenen, muts, sjaal. Misschien had ik nog een trui moeten aantrekken.
Ik begeef me letterlijk op glad ijs. De grond onder me is bevroren, net als de mensen. We bewegen traag, voorzichtig, om te voorkomen dat we onszelf voor schut zetten. Ik heb de hoop opgegeven en schaats door de straat. Mijn oren gloeien, mijn wangen zijn rood. Tijd voor warme chocolademelk.

De winter komt eraan.

29 gedachtes over “In beeld: kou

  1. Mooie foto! Is die al van dit jaar? Dan ziet het er bij jou toch ietsje kouder uit dan bij mij :p Ik hoop dat het echt koude weer met sneeuw en ijs dit jaar nog even uitblijft…

  2. Mooie foto, sfeervol! πŸ™‚ Je brengt me helemaal in de stemming voor de midwinterwandeling die ik vandaag met een grote groep vrijwilligers (van mijn muziekvereniging) organiseer. En voor het soort foto’s dat ik vandaag ga maken πŸ™‚

  3. Erg mooie foto! Ik ben niet zo gek op sneeuw (vallen met de fiets, vertraging met de trein etc), maar met kerst vind ik het toch wel leuk als sneeuw ligt. Hopelijk komt het nog.

  4. Bah, winter. Ik haat kou. Van sneeuw in Nederland ben ik ook niet zo’n fan. Dat is 2 seconden mooi (als er nog niemand doorheen is geweest), daarna is het opeens vies bruin en geel. Er zijn ook altijd rare kindjes die vieze (door honden en katten beplaste) gele sneeuw eten, vet zielig.

Geef een reactie

