In beeld: een smeltende klok

Salvador Dalí was een ontzettende mafkees. Maar wel een geweldige mafkees. Nu ben ik in drie verschillende landen naar drie verschillende Dalí-exposities geweest (ja, dat zeg ik om op te scheppen) en hij blijft me fascineren. Niet alleen zijn werken, maar ook hoe hij was als persoon. Als je ooit nog een goed of grappig citaat nodig hebt, zoek op zijn naam.
In zekere zin is hij een inspiratie voor me. Ik heb geen ambitie om beelden te maken van smeltende klokken en Venus van Milo’s met lades erin, maar zijn eigenzinnigheid en creativiteit geven me een aanmoediging om op mijn eigen manier ook een Salvador Dalí te zijn. En ik moet zeggen, ik ben al een aardig goede mafkees.

Wie/wat inspireert jou?

15 gedachtes over “In beeld: een smeltende klok

  1. Salvador Dali is/was geweldig! Ik zou die smeltende klok nog best in mijn woonkamer willen zetten haha. Ik heb teveel mensen en dingen die ik een inspiratie vind om op te noemen, voor mij is het hele leven inspiratie (soms goed/ soms slecht).

  2. Ah ja, Dali had inderdaad fantastische quotes! Ik kan er nu even niet gauw eentje oplepelen, maar het is wel zo 😉
    Mijn inspiratie haal ik uit van alles, maar ik moet zeggen dat mijn muzikale helden wel een groot aandeel hebben in alles wat mij inspireert.

  3. Daar hoef ik nog geen seconde over na te denken: Rowwen Hèze natuurlijk! Ook heel veel andere mensen en dingen (artiesten, wetenschappers, taal, kunstenaars, natuur, gebeurtenissen, schrijvers, alles) maar er komt er geen in de buurt van mijn bandje 🙂

  4. Mafkezen ❤ Mijn inspiratie komt overal en nergens vandaan. Uit de natuur, het dagelijks leven, foto's (fotografen) en op het moment haal ik veel uit de woorden van Helen Keller. 🙂

  5. Hmm, ik denk dat inspiratie voor iedereen uit bijna alles kan komen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het geeft al inspiratie, al is het maar het kleinste vonkje.
    Ik persoonlijk heb het het meest met muziek. Dat kan je volledig meesleuren naar een andere wereld, waardoor je volledig pure emoties voelt en/of ingevingen geeft die je anders nooit zou hebben ervaren (bij gebrek aan een betere omschrijving).

Geef een reactie

