Daag me uit!

Hier is het punt: het is 2012 en ook al geloof ik niet dat de aarde dit jaar tot haar eind komt, is het wel een goed moment om na te denken over eindigheid in het algemeen. Het pijnlijke feit is gewoon dat we allemaal op een goede dag de pijp uit gaan. Wat ik hoop, is dat op die dag (die heel ver in de toekomst ligt) ik genoeg materiaal heb voor het filmpje van mijn leven dat aan me voorbij flitst. Daar mogen jullie me bij helpen. Daag me uit!
Een aantal ‘spelregels’:
1. Je uitdaging/opdracht moet uitvoerbaar zijn. Ik zou graag naar Rio de Janeiro vliegen om daar de samba te dansen in een raar pakje, maar als ik het geld daarvoor zou hebben, zou ik niet in een kamer van zeven vierkante meter bivakkeren. Qua geld en qua tijd moet het dus te doen zijn.
2. Het moet tot op een zekere hoogte leuk zijn. Ik wil niet dat mijn filmpje van mijn leven vol ‘au’ en ‘neeeee’ momenten zit, maar volgepakt zit met ‘dat was tof!’ en ‘blij dat ik dat gedaan heb’.
3. Verder mag alles. Wil je dat ik ergens over schrijf, wil je dat ik ergens een foto van maak, heb je een speurtocht of wil je dat ik iets heel geks/aparts/leuks (misschien samen met jou!) doe, laat het me weten.
Laat een reactie achter met een uitdaging, of, als je om een of andere reden niet wilt dat andere lezers zien wat je bedacht hebt (misschien een secret mission?), kun je ook mailen naar woordenuitmijnbroekzak@gmail.com.

Ik ben benieuwd!

28 gedachtes over “Daag me uit!

  1. Wat leuk! Maar jeej, wat lastig :O
    Maar even vraagje; ga je het dan op film zetten die je nooit aan ons zult laten zien? Of blog je over sommige dingen, blog je over alles? Etc?

  2. Awesome! Eeuh, misschien kun je een dag rondreizen door NL, als je in Friesland terecht komt kom je maar even gedag zeggen πŸ˜‰

    Bezoek een paar plaatsen in NL die elke toerist zou gezien moeten hebben maar die jezelf nog nooit gezien hebt.

    En als ik nog iets bedenk, dan reageer ik nog wel een keer πŸ˜‰

  3. Een Doctor Who cake maken! Haha.

    Dit is wel een toffe blogpost, maar het is inderdaad moeilijk om opdrachten voor je te bedenken.

    Misschien om een keer ergens heen te gaan en je als helemaal iemand anders voordoen. Verzin een heel levensverhaal en stel je zo voor aan mensen. Dat lijkt me wel echt grappig om een keer te doen.

  4. Ha, mijn uitdaging: verzin zelf je eigen uitdaging. Lekker flauw he? Nee even serieus, dat is toch veel te ingewikkeld? Hoe kan ik nu weten waarbij jij straks zult denken: blij dat ik dat gedaan heb?
    Zeg vaker ja, dat is een leuk advies, maar niet voor iemand die al overwerkt is… en dat soort informatie weet ik toch allemaal niet πŸ˜‰

    Maar als dan toch: zeg eens een hele dag zo vaak mogelijk ja. (Dan kan alsnog iemand anders je uitdaging bepalen, niet ik :p)

  5. Leuk idee!
    Ik zou zeggen:
    – doe iets dat je al altijd graag gewild hebt, maar niet echt durft, kan gaan van benjispringen tot een wildvreemde helpen en uitnodigen om iets te gaan drinken.
    – leer iets nieuws kennen / kunnen (een zot lekker receptje koken, indisch eten…)
    – uren aan een stuk met iemand babbelen over dingen die je echt nauw aan het hart liggen
    – …
    Oei, ‘k dacht dat ik meer inspiratie zou hebben, maar hier blijft het momenteel bij.

  6. Bak koekjes en deel ze uit aan mensen op straat of vraag ze op de thee. Misschien hoor je zo ook weer andere leuke mensen met leuke/interessante verhalen kennen.

  7. Hm.. het enige wat ik op dit moment kan bedenken is (een aantal van) de straten van monopoly (wel de Nederlandse versie) bezoeken. Als je een OV hebt, kost dit je in ieder geval geen geld. De tijd kwestie is een ander verhaal!

  8. Ik heb een geniaal idee, maar ik twijfel al een maand over of ik het wel hier zou neerzetten. En ik doe het gewoon: laat een dag lang een dobbelsteen beslissen op welk spoor je de trein neemt en hem ook laten beslissen hoeveel stations je verder reist met mij! Ja, vooral dat laatste is het leuke eraan, want dan is het 1) extra eng (of juist extra leuk) 2) haal ik ook een doel van mijn lijst! Vooral dat 2e is natuurlijk belangrijk (of niet).

  9. OkΓ© waarschijnlijk de laatste reactie ooit, maar ik las dit op internet en ik vond het wel een grappig idee. Ga naar de bibliotheek, zoek een kookboek op, sla hem open op bladzijde 34 en kook dat recept, wat het ook is πŸ™‚

Geef een reactie

