Haast

Stel, je bent een chaoot, zoals ik. En stel dat je, lief als je bent voor jezelf, gewoon eventjes wilde uitslapen en rustig wilde ontbijten terwijl je een vage tekenfilm aan het kijken was. En stel nou dat je daardoor vergeet dat je maar een beperkte tijd hebt om alles te doen wat je wilde doen voordat je afspraken had, college, of andere belangrijke en minder belangrijke dingen. Dit kan gebeuren. Stel dan nu dat je, door je chaotische instelling, je talent om tijd totaal niet te kunnen bevatten en door je altijd hongerige maag, op het allerlaatste moment nog van alles moet doen terwijl je eigenlijk al heel weinig tijd hebt. Zeg nu niet dat dit je nooit is overkomen, want het is wel zo. Het gebeurt iedereen wel eens, of je nu een net en georganiseerd persoon bent of niet. Stel nu dan dat je op dat moment, dat moment waarop je aan het eten, opruimen, inpakken, koken en aan het twitteren bent, dat moment dus, ineens realiseert dat je nog een andere verplichting had.
Andere verplichting?
Ja, nΓ³g eentje. Die verplichting die je hebt aan de lezers van je blog, want stel nou dat je had gezegd dat je elke twee dagen een blogpost zou plaatsen, maar dat je nog niks hebt geschreven. Dat zou dus betekenen dat je die nog op het allerlaatste moment moet schrijven, net voordat je weggaat en geen tijd meer hebt om achter de computer te kruipen en een samenhangende woordenbrij uit te kotsen. Stel nou dat dit mij net is overkomen. Dat ik dit schrijf in de laatste paar minuten die ik nog heb en dat eerlijk gezegd de adrenaline al aan het stromen is. Stel nou dat ik baal van mezelf, van dit brein dat ik heb, dat prima het Griekse alfabet kan opdreunen dat ik zes/zeven jaar geleden geleerd heb, maar niet meer kan onthouden wat ik allemaal op een ochtend moet doen.
Stel je dat eens voor.

19 gedachtes over “Haast

  1. En stel je dan eens voor dat je op een ochtend, wanneer je eigenlijk al lang wakker bent, maar nog steeds bezig bent met al die dingen die je eigenlijk in een haastje wou doen, aangezien je nog een verplichting hebt die studeren heet, zo’n berichtje leest, dan is dat best wel grappig πŸ™‚

  2. Stel je toch eens voor…
    Dat je niet getwiitterd hebt
    Het is maar goed
    Dat de 3479 volgers
    Je helpen herinneren
    Dat je adem moet halen
    Of dat het tijd is
    Voor schone sokken

  3. Dat verplicht voelen naar mijn lezers ken ik. Je wilt ze toch op een bepaalde manier geboeid houden. Vaak ben je er zelf meer mee bezig dan je lezers, maar het is dat gevoel he..

    Het is zo’n leuk stukje geworden! <3!

  4. Je schrijftalent blijft me verbazen! Geweldig stukje.
    Ik had vanochtend nog zo iets, ik had beloofd om de hond uit te laten, maar ik moest om 5 voor tien weg. Ik weet niet hoe het kan maar opeens was het kwart voor tien dus ik om kwart voor tien de deur uit met de hond, rondje gerend, voordeur in, hond in de bench, tas pakken, achterdeur uit en zoef, weg was ik πŸ˜‰

Geef een reactie

