Happy period

Wanneer de hysterisch vrolijke muziek inzet en een overdreven blije vrouw het beeld binnenhuppelt in een wit rokje, weet ik dat het weer zover is: de maandverbandreclame. Iedere vrouw heeft de illusie dat deze reclames alleen op televisie komen wanneer juist zij ongesteld is, maar nee, de bedrijven die de tampons en maandverband maken, zijn dag in dag uit bezig om ons eraan te herinneren dat de maandelijkse periode er weer aankomt of al bezig is. Het is niet zo erg dat de reclames er zijn, het feit dat ze zo irritant vrolijk zijn is de reden dat ik met liefde de afstandsbediening in de televisie zou willen gooien. Je zou namelijk bijna denken dat het leuk is wanneer je buikkrampen, hoofdpijn, rugpijn en extreme vreetbuien hebt.
Ook de creatieve manieren waarop het maandverband schijnbaar gebruikt kan worden, zijn bijzonder. Zo is er in een reclame te zien hoe botsauto’s in het ding verdwijnen, en is er ook een waarin de maandverbandjes uitklappen en als parasollen over een maandverbandstoel hangen. Als klap op de vuurpijl word je op het eind van de reclame een ‘happy period’ toegewenst. Ik zap weg en hoop op een romkom waarbij ik niet hoef na te denken over mijn ‘period’ en hoe niet-‘happy’ die is.

25 gedachtes over “Happy period

  1. Een van de redenen dat ik tijdens reclames altijd zap, wegloop, doorspoel (hoera, voor digitale tv, gewoon een programma beginnen met 5 minuten pauze, haha) of mijn aandacht ergens anders op richt. Het is gewoon te ongeloofwaardig.

  2. haha een tijd terug heb ik ook zo’n soort gelijk stukje geschreven en ohhh, wat vind ik deze reclames erg!
    Ten eerste; ik draag NOOIT witte broeken of korte rokjes als ik het ben. Alleen al het idee. WHAA. Alsof je nog niet onzeker genoeg bent in die periode (hello hormonen).

    En happy? Amahoela! Zelfs voor de mannen is het een unhappy period!

  3. Haha en je hebt ook nog die met ‘een vleugje camille’ dan denk ik waar de hel is dat goed voor?! En daarnaast is een wit rokje dragen terwijl je ongesteld bent nou eenmaal verschrikkelijk handig!

  4. Verschrikkelijk inderdaad. Sowieso, van maandverband word je niet happy want het zit niet lekker en als je het moet verwisselen hoort iedereen tot op de gang dat je ongesteld bent. En als ik die reclame zie in het bijzijn van mannen krijg ik echt last van plaatsvervangende schaamte. Verbieden!

  5. Ik kan de humor er wel van inzien, in Amerika hebben ze ook hele leuk. Daar komt moeder natuur langs, in de vorm van een vrouw, die zegt dat je iets niet mag doen. En dan zegt het meisje altijd, jawel want ik heb …’

    Ik vind ze altijd wel grappig

Geef een reactie

