Scrabble, maar dan op een beeldscherm

Het is de rage van dit moment. Al die mensen die in de trein, op straat, in college en midden in de nacht hun tijd verdoen met Scrabble – maar dan op een beeldscherm. En ik? Ik heb, naar de definitie van ‘de moderne mens’, een aftands oud rotding dat ik een telefoon noem.
Okรฉ, dat is overdreven. Het is een prima ding. Ik heb een telefoon die precies lijkt op de Blackberry, maar dan tien keer goedkoper is en waarschijnlijk drie keer langer meegaat. Maar ik heb geen smartphone.
Wat?! Bestaan dat soort mobieltjes nog?
Ja, onwetende schuingedrukte vraagsteller, dat soort telefoons bestaan nog. En ik vind het geweldig. Ik hoef niet elk moment mijn Facebook te checken, wanneer ik ook, laten we eens gek doen, om me heen kan kijken en kan genieten van de plek waar ik me op dat moment bevind. Ik ken geen What’s App, Ping of andere programma’s met rare namen, ik sms nog lekker ouderwets.
Mis je het echt niet?
Wat een goede vraag, zeg. Nu je het zegt, misschien vind ik het soms wel jammer dat ik niet even snel op Twitter kan melden dat mijn trein te laat is of iets anders totaal niet nuttigs. Maar tegelijkertijd is het ook heel fijn dat ik niet constant op internet kan. Het punt is namelijk dat ik dat thuis al genoeg doe. Als ik onderweg ben en dan ook nog eens het web op ga, vrees ik dat ik op zijn minst tegen iemand aanloop/de gracht in val/onder een auto kom. Het leven zonder Smartphone, Wordfeud en internet is dus niet alleen goed voor mij, het is goed voor de hele samenleving.

32 gedachtes over “Scrabble, maar dan op een beeldscherm

  1. Misschien moet je een Facebook-groep oprichten van mensen die een ouderwetse mobiele telefoon hebben (dan is het er niet constant druk in ieder geval)! Die ene tag is trouwens geniaal!

  2. Zolang ik snake heb, hoor je mij niet klagen ๐Ÿ˜‰
    ‘k Heb dus inderdaad ook nog zo’n oud bakje – niet eens een goede ingebouwde camera, wรฉl bluetooth (alhoewel niemand dat ondertussen nog gebruikt :p ). Maar hij is sterk, o zo sterk! Hij viel van mijn hoogslaper naar beneden en kwam er zonder barstjes en deuken vanaf ๐Ÿ™‚

  3. Ik heb een simpele ouderwetse smartphone (inmiddels ook al 3 jaar oud) en heb, oh shame, alles wat je opnoemde er wel op staan. Alleen kijk ik niet zo veel naar mijn telefoon om, heb ook altijd alle geluidjes uitstaan (wat niet altijd even handig is).

    Wat ik helemaal zo vervelend vind zijn mensen die met uit eten gaan in restaurant hun telefoon op tafel leggen en er continu op kijken. Brrrr.

  4. Ik doe met je mee hoor. Hier ook geen smartphone. Ik kan overigens wel heel omslachtig en tegen een hoog tarief op internet. Maar het is ook wel prettig om ook een paar momenten op de dag niet met internet en sociale media bezig te zijn.

  5. Ik heb wel een smartphone maar houd het nog prima onder controle.. ๐Ÿ˜€ ik mis de tijden dat je gewoon kon afspreken met mensen zonder mobieltjes e.d magically kwam iedereen (op tijd) aan op de afgesproken plek ๐Ÿ™‚

  6. Ik heb ook een smartphone, maar ik moet stiekem toegeven dat ik wel weer terug wil naar mijn oude trouwe Samsung, met drukknopjes en T9. Aan de andere kant is internet wel handig als de trein vertraging heeft etc.

  7. Ik heb nog geen smartphone, maar ik wil er binnenkort wel eentje aanschaffen. Er is niets mis met ‘gewoon’ smsen, maar mijn huidige telefoon begint ’t toch echt te begeven, dus kan ik net zo goed als ik toch een nieuw toestel neem een smartphone nemen. (Wat een fantastisch goedlopende zin.. haha)

  8. Gelijk heb je. Als je er eenmaal aan begonnen bent.. Ik heb nu een blackberry, en daar kan ik eigenlijk niet zo heel veel mee. Heel langzaam internet enzo. Het enige dat wรฉl werkt is whatsapp en e-mail..

  9. Ik vind Wordfeud ook 3x niets. Ik ga niet verplicht om de zoveel uur iets aanleggen omdat ik dan wat mis. Ik speel het op de Ipad.. ik heb eem Samsung (die lijkt op een BB) en geen internet. Alleen Wifi, wat handig is om in bed even m’n email te checken of Facebook/twitter ๐Ÿ™‚

  10. Nog geen jaar geleden was ik helemaal blij met mijn nieuwe smartphone en nu denk ik soms: doe mij maar gewoon zo’n ouderwets ding. Ik vind het vervelend dat e-mail de hele dag door binnenkomt en door What’s App en Ping word ik veel vaker “ge-sms’t”. Soms zit ik gewoon uren met mijn telefoon te klooien, terwijl ik vรฉรฉl betere dingen had kunnen doen.
    En ik heb voor m’n verjaardag de originele Scrabble gekregen. Gewoon, van karton etc. ๐Ÿ˜‰

  11. Ik heb wel een smartphone en ben er op sommige momenten wel erg blij mee! Nu kan ik bijvoorbeeld even snel checken wat ik het beste kan doen als m’n trein vertraging heeft.en er geen conducteur o.i.d. te bekennen is.
    Maar ik zou ook prima zonder kunnen.

    • haha ja Renee hier nog รฉรฉn. Moest er erg om lachen!
      Maar om even terug te komen op je verhaal: yup ik geef het eerlijk toe. Ik ben verslaafd en zou niet meer zonder kunnen. Hoewel ik het aardig red als we met vakantie zijn ๐Ÿ™‚
      Dan staat internet standaard uit!

  12. Ik had twee maanden een blackblerry naar veel zeuren is die naar mijn broertje gegaan. Elk uur werd ik meerde keren gepingt, hate it. En nu heb ik best een hippe-maar-wel-goedkope telefoon. Waar ik alleen soms mee whatsapp en soms sms en ik laat me wel is bellen, of doe dat soms zelfs.

Geef een reactie

