Blogonzekerheden

Zoals je misschien al had gemerkt, plaats ik elke twee dagen een blogpost. Het komt wel eens voor dat ik enorm veel inspiratie heb en op één dag voor een maand lang blogposts eruit spuw. Helaas komt het niet altijd voor en ben ik de avond ervoor nog aan het schrijven. Op dit soort momenten spelen de onzekerheden op.
Wat als dit helemaal niet leuk genoeg is? Zouden mijn bezoekers dat tegen me zeggen? Oh nee, straks ben ik al een hele tijd niet leuk genoeg meer! Straks verlaten ze allemaal mijn blog en lachen ze me uit om mijn hersenspinsels! Misschien doen ze dat nu al!
Is dit eigenlijk wel grappig genoeg? Soms schrijf ik iets waar ik zelf om moet gniffelen, maar mezelf kennende is dat eigenlijk helemaal niet zo hilarisch als dat ik het zelf vind. De kans is zelfs groot dat een klein grapje onopgemerkt het archief in verdwijnt. Straks vinden ze me eigenlijk gewoon heel erg flauw en irritant.
Waarom lezen al die mensen mijn blog eigenlijk? Was is er zo speciaal aan mij? Misschien ben ik helemaal niet speciaal. Misschien lezen mensen het gewoon omdat ze zich vervelen en geen zin hebben om tijd te investeren in iets waar ze over na moeten denken. Wacht. Ben ik te laagdrempelig? Laat ik mensen nooit nadenken? Misschien moet ik iets filosofisch doen, laten zien dat ik slim ben!
Misschien moet ik gewoon mijn hoofd uitzetten en gaan typen, want dan komt er altijd wel wat.

32 gedachtes over “Blogonzekerheden

  1. Haha deze onzekerheid heb ik ook gehad. Maargoed, ik blog voor mezelf, dus als bezoekers het niet aanstaat reageren ze maar niet 🙂

    Je blog is hartstikke leuk dus ga zo door!

  2. Grappig! Bij mij spoken op dit moment net dezelfde vragen en twijfels door mijn hoofd. 🙂 Typisch voor elke blogger die zijn/haar hobby serieus neemt, denk ik.
    Ik kan je geruststellen: je schrijft goed. Soms kort, soms lang, soms grappig, soms serieus, soms persoonlijk, soms een filosofisch doordenkertje,… Nooit voorspelbaar. Een fijne mix!
    Mijn advies? Blijf bloggen zolang jij het zelf leuk vindt!

    • ‘k wou net hetzelfde reageren! Ik sluit me dus helemaal bij hetgeen hierboven gezegd is aan! 🙂
      oh ja, en blijf vooral je tags houden, die zijn echt supergrappig :p

  3. Ik lees je blog met veel plezier inderdaad! Ik reageer misschien niet altijd op je berichten, omdat ik soms geen leuk commentaar weet of het gewoon met je eens ben. Maar ik lees ze altijd ontzettend graag! En ik zie hierboven dat meer mensen dit hebben, dus ik zou je geen zorgen maken!

  4. Ik vind je heel erg goed schrijven! Elke keer ben ik weer benieuwd waar je nu weer over schrijft. En zoals Sharp Ben schrijft: een fijne mix.

  5. Ik denk dat het belangrijkste is dat je echt voor jezelf blogt! Schrijft wat jij leuk vind met overtuiging. Die het leuk vinden gaan je volgen en zullen reageren! En zo niet, DOEI =D Daar heb je weel tientallen andere volgers voor die je wel helemaal geweldig vinden. Gewoon schrijven zoals je zelf wilt schrijven.

  6. Ik snap je onzekerheden, maar qua bloginhoud hoef je je echt geen zorgen te maken hoor! Ik vind je blog hartstikke leuk om te lezen. 😉 Ik kamp zelf al een hééééle tijd met wat inspiratieprobleempjes, ik plaats daarom ook niet zoveel. Terwijl ik wel wil, heel frustrerend. Gewoon lekker doorbloggen, die inspiratie komt vast wel, en dan vinden al die mensen jouw blog echt nog wel leuk!

  7. Haha, denk dat iedere blogger hier wel wat in herkent 😉 Zelf ben ik nu elke dag een post aan het doen, maar ben benieuwd tot hoelang de inspiratie blijft. Grappig he, als je meer bezoekers krijgt!

  8. Ja hoor, zet dat piekerknopje maar af ! Ga lekker typen aan dat blogstuk, en zie wat er komt…
    Ach, je beschrijft treffend de ‘universal doubts of a blogger’…
    Je tags slagen er elke keer weer in me te doen glimlachen. Beslist een goeie verdienste. Keep up the good work !

  9. Haha, ja hoor, ook hier herkenbaar. Maar dan denk ik altijd maar zo, het is míjn blog, dus ik beslis :p De ene keer vind de een het interessanter en de andere keer de ander, zolang ik er maar plezier aan beleef vind ik het best (al kan ik niet geheel ontkennen dat lezers/reacties daar niet ook aan bijdragen)!

  10. Haha, gedeeltelijk herkenbaar je woorden (vooral als ik iets probeer te schrijven wat grappig moet zijn begin ik inderdaad te twijfelen) maar zo erg als jij nu lijkt te beschrijven is het bij mij gelukkig niet!

    Enneuh, deze post was dan wel niet om complimenten te ontvangen, maar je hoeft echt niet onzeker te zijn over je weblog want hij ís gewoon hartstikke leuk 😀

  11. Hm, herkenbaar ja. Nou ja, de onzekerheid – maar waar ik onzeker over ben, is niet precies hetzelfde. Eens in de zoveel tijd schrik ik en denk ik: omg mijn blog gaat alleen maar over mij! Er staat alleen maar IK IK IK IK IK. En al mijn stukjes zijn hetzelfde. Iedereen denkt echt dat ik een one trick pony ben met het grootste ego ever.
    Als ik dat heb, ga ik meestal andere blogs lezen die ook allemaal egocentrisch zijn maar die ik wel heel leuk vind, en dan is het weer even goed. Even. 😛
    Maar, ik weet nog steeds niet zeker of ik echt geen one trick pony met een groot ego ben en dat mensen blijven bezoeken omdat eh, nouja, omdat ze het anders zielig vinden of zo. Dat kan. Het is niet zo slecht om onzeker te zijn, vind ik. Je kan wel helemaal meteen tevreden over jezelf zijn, maar op die manier bekijk je jezelf ook niet kritisch en leer je nooit wat. Dus, mijn conclusie is: ga door met schrijven en met onzeker zijn! Maar niet te veel van dat laatste. 😉

  12. Herkenbaar, maar het maakt me niet zo veel meer uit. Ik heb jarenlang passief een blog bijgehouden, vooral voor mezelf en waar niemand kwam. Nu ik wel reacties krijg is dat heel leuk, maar ik laat me er niet door leiden(/lijden). Ik schrijf toch nog altijd voornamelijk voor mezelf. En reageren doe ik alleen als ik zin heb en wat zinnigs weet te zeggen 😀

  13. Nee hoor, we zijn allemaal fan van je!!!!!!!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    (die groupie in mij komt naar boven, hihi geintje :P)

  14. Ik heb je blog pas net gevonden, maar ik heb al wel een paar stukjes gelezen en vind het nu al één van de leukere blogs, dus ik ga je sowieso zeker weten volgen.
    En als ik zo de reacties -en gewoon je blog- lees, dan denk ik niet dat je echt iets hebt om je zorgen over te maken, want je schrijft fijn, en herkenbaar, en soms ook grappig. Dus ik hoop dat je vooral zo door gaat. : )

Geef een reactie

