Daag me uit: Monopoly deel 1

Een tijdje geleden vroeg ik jullie hier om uitdagingen. Gek, vreemd, grappig, leuk, het maakte allemaal niet uit. Zo gaf Desi mij de opdracht om de straten van het Monopoly-spel op te zoeken. Om alle straten in één keer op te zoeken, bleek na een korte blik op het bordspel al onmogelijk, dus deze uitdaging komt in verschillende delen. Nu deel 1: Den Haag.

Ik heb natuurlijk de meest charmante foto gekozen om te illustreren hoe blij ik was dat we Plein hadden gevonden. Kijk ook even goed naar mijn berenmuts.

Met mijn lieftallige assistente Marcella (die ondanks al haar belevenissen helaas geen blog heeft) vertrok ik naar Den Haag in een stoptrein die er zo lang over deed om op de bestemming te komen dat wij onze rimpels al konden tellen. Eenmaal in onze politieke hoofdstad was het heel makkelijk om de drie Monopoly-straten (Spui, Plein en Lange Poten) te vinden.

Een weetje: wist je dat de Nederlandse versie van Monopoly de eerste was die straten uit het hele land op het bord had staan? De versies in andere landen gingen eerst alleen over straten van specifieke steden.

We konden maar geen straatbordje vinden bij Lange Poten, dus heb ik een foto gemaakt van het bordje (met adres) bij de Tweede Kamer. De beveiligingscamera maakte meteen een leuk plaatje van mij.

Om het nog ietsje leuker te maken, hebben we ook nog een ansichtkaart van Den Haag gekocht. Het idee is om deze kaart in de volgende stad achter te laten, maar als je zelf een leuk(er) idee hebt, zeg het vooral!

Dat was deel 1 van de Monopoly-uitdaging, maar ondertussen ben ik al bezig met andere uitdagingen. Heb je zelf een opdracht die je me wel wil zien uitvoeren (of wil je het samen doen?), laat het dan in een reactie achter of stuur me een mailtje: woordenuitmijnbroekzak@gmail.com!

36 gedachtes over “Daag me uit: Monopoly deel 1

  1. Geniale uitdaging! Lijkt me echt leuk om te doen 🙂 Heb je een deadline waarvoor je alle straten bezocht wilt hebben? Of heb je ze ondertussen stiekem al allemaal bezocht 😉

  2. Hahaha dit is echt te leuk!!!!

    Een opdracht (maar misschien is het heel flauw) een soort van klachtenbrief schrijven naar je favoriete product (vaak werkt snoep en chips erg goed) en dan zien of je een pakket met spulletjes terug krijgt.

  3. Je hebt hiervoor twee mensen nodig op twee verschillende treinstations — het beginpunt is het enige wat je met elkaar deelt op dit moment.

    Pak beide de eerste intercitytrein die vertrekt.

    Ga er allebei bij de tweede stop uit. (Of eerste, derde—net wat je leuk lijkt.)

    Loop allebei naar het busperron van het station waar je bent. (Voor zover ik weet heeft ieder intercitystation een bushalte.)

    Pak de eerste (streek)bus die je ziet.

    Ga er bij de zevende halte uit.

    Bel elkaar, beschrijf waar je bent. (N.B.: De ene kan er eerder zijn dan de ander. Het is handig als de ene eerst sms’t dat-ie er is en een beetje blijft rondhangen/omgeving ontdekt — en als de ander er dan is bellen jullie met elkaar en beschrijf je de omgeving. Dus wat je ziet of gezien hebt, of er veel mensen zijn en of ze raar praten enzo.)

    Jullie moeten nu van elkaar raden waar je bent. Degene die het dichtstbij zit qua locatie heeft gewonnen. De verliezer gaat in het dorp/stad waar hij zij is op zoek naar de lokale specialiteit (bijna iedere stad heeft wel een zogenaamd unieke lekkernij) en neemt deze mee voor de ander! En dan kan je dan ook meteen ervaringen uitwisselen.

    (Je kan het ook twee-twee doen, dan is het wat gezelliger in de trein enzo. Je moet overigens wel een beetje oprecht verveeld zijn met je leven wil je dit soort willekeurige dingen gaan doen 😀 )

  4. Haha leuk zeg! Wil je ook een uitdaging van mij hebben? Bijvoorbeeld: zoek een rustig dagje uit om naar Walibi Holland te gaan en ga op die ene dag 100x over de kop in alleen de achtbanen. Alleen doen als je een sterke maag hebt trouwens (en neem een notitieblokje en een aspirientje mee).

  5. Leuk zo,
    bestaan de straten nog
    rest dan de vraag?
    Of wat kost een huis
    Of hotel tegenwoordig?
    Misschien ook wel leuk
    om te onderzoeken?
    Schrijf de bedenker
    En vraag of je ergens
    Een nachtje mag slapen
    Ter promotie.

    Nieuw op de markt is nu
    vogens mij een spel waar bij
    Het ook om zpeculeren handelen
    Èn onderhoud gaat!
    Steeds realistischer.

    Mijn ouders hebben nog het oude spel
    1 gulden tot max. Paars briefje van 500!

  6. Oee, dat is echt een leuke uitdaging, en zo zie je ook wat van Nederland.. Echt een idee wat je met de ansichtkaart kan doen heb ik eigenlijk niet, maar ik ben benieuwd of je alle straten gaat kunnen vinden. : P

  7. En wist je dat de straten van monopoly eigenlijk straten zijn waar ooit Perrysport-filialen zaten? Het Nederlandse spel werd ontwikkeld door de meneer van Perry, en hij besloot om als steden en straten plaatsen te kiezen waar hij een winkel had 🙂

  8. Wellicht kan je de kaart in de middelste brievenbus van de straat doen? Of op het laagste of hoogste nummer? Dan krijg je straks een brief terug en kan je er nóg meer blogs over schrijven!

  9. Ben ook bezig met deze uitdaging. In Den Haag ontbreekt het naambordje van Lange Poten n.b. de belangrijkste straat (volgens Monopoly) Een e-mail naar de burgemeester van Den Haag heeft het probleem opgelost ! Een week later na de e-mall heeft de dienst stadsbeheer een nieuw naambordje geplaatst, zo vertelde mij een ambtenaar. Ga het binnenkort checken ! Het overigens alle straten bezocht en moet alleen nog op zoek naar een Brink en een Dorpsstraat omdat het dorp “Ons dorp” nie bestaat.

Geef een reactie

