Bijna doodschaam ervaring

Ik gok dat ik rond de dertien, veertien jaar was. In ieder geval was ik al goed in de pubertijd en dat is belangrijk om te onthouden, want dat maakt het volgende net een tikje gênanter.
Ik was op vakantie en we waren aan het kamperen. Op deze camping stonden we twee veldjes (en die waren ten grootte van een voetbalveld – ook een belangrijk detail) verwijderd van het toiletgebouw, waar je dus heen ging als je naar de wc moest of wilde douchen.
Het was een warme dag, ik droeg een rokje en een topje en ik moest toevallig naar de wc. Dus ik reisde de twee veldjes af en deed mijn zaakje. Daarna stond ik op het punt om weer vrolijk terug te huppelen (nogmaals, over twee voetbalvelden vol met mensen die aan het kamperen waren), toen ik achter mij een stem hoorde: “Eh… meisje?”
Ik draaide me om.
“Je, eh, rokje zit niet goed.”
Van de voorkant zat mijn rokje precies goed, maar toen ik keek naar de achterkant, schrok ik. Mijn halve rokje zat in mijn ondergoed gepropt. Als die vrouw niets had gezien of gezegd, had ik op die dag de grootste vernedering in mijn puberjaren ondergaan.
Mevrouw, ik weet niet wie u bent of wat u zich nog herinnert van die dag, en de kans is vrij groot dat u dit nooit te lezen krijgt, maar ik ben u eeuwig dankbaar. Ik zou graag een keer willen afspreken om gebakjes te eten en te praten over bijna doodschaam ervaringen.

23 gedachtes over “Bijna doodschaam ervaring

  1. Haha, gelukkig heb je het overleefd 🙂 ik heb een hele lijst met dat soort ervaringen. Zo ben ik een keer een wildvreemde man aangevlogen omdat ik dacht dat het mijn oom was. Oeps, ik kon wel door de grond zakken!

  2. Haha, dat heb ik ook een keer gehad, gelukkig had ik er nog een legging onder, maar het halve station heeft waarschijnlijk meegekeken 😛

  3. Gelukkig dat die mevrouw je even waarschuwde!
    Ik heb zelf ook een heel lijstje met zulke ervaringen, haha. Zelfs een vergelijkbare (ook met kleding). Ik zat in de McDonalds en had een vestje aan met een strapless shirtje daaronder. En ik had het warm dus deed mijn vestje uit. Alleen…. was mijn shirtje naar beneden gezakt. Oeps!

  4. Haha dat heb ik vroeger ook een keer gehad. En afgelopen zomer, liep ik in een jurkje door de stad met een tas onder mijn arm. En blijkbaar schoof dat jurkje langzaam omhoog aan die tas. Zei zo’n mevrouw dat ze m’n ondergoed zag, midden in de stad. zomg 😦

  5. Haha, toen ik het las dacht ik eerst dat er een jongen zou zijn die zou zeggen: er zit bloed op je rokje. Dat zou ik stukken erger vinden, doorlekken enzo. Maar ik vind het ook wel genant al je 2 velden over moet en iedereen je kan zien ja.

  6. Haha leuke titel. Rokjes zijn wat dat betreft gevaarlijk. Vanmorgen liep ik op het station en dacht ik ineens: heb ik mijn rok eigenlijk wel aan gedaan? Ja tuurlijk had ik hem aan, maar het zou je maar gebeuren dat je in alleen een maillot loopt…

Geef een reactie

