In beeld: Roma

Rome. Het was vier jaar wachten voor ik naar Rome ging met mijn klas van de middelbare school. Voordat ik deze ontzettend typische toeristenfoto mocht maken. Het duurde vier jaar voordat ik alle kunstwerken kon zien die ik al die tijd in mijn schoolboeken had zien staan. Het was zo gek om het in het echt te zien, om het aan te raken en er rond te lopen. Wat was het mooi. Het was als een droom, een droom in een taal die ik niet kon verstaan en met mensen die ik nog nooit had gezien. Wat een bijzondere stad. Wat een fijne herinneringen.

23 gedachtes over “In beeld: Roma

  1. Datzelfde heb ik met Griekenland: Korinthe, Epidaurus, Mykene, Olympia, Delphi en natuurlijk Athene, we zijn er allemaal geweest ๐Ÿ™‚

    Voor een toeristenfoto is hij trouwens goed gelukt hoor!

  2. Rome.. Daar zou ik ook heel graag nog eens naar toe willen…
    Het lijkt mij een fantastische belevenis om daar rond te lopen. Vriendlief vind er helaas geen hol aan. Oude stenen bekijken is niet zijn “ding” ๐Ÿ˜ฆ

    • Wat! Rome heeft echt nog heel veel meer… er zijn niet alleen ruรฏnes, er is ook zoveel kunst in de vorm van beelden en schilderijen! En kleine cafeetjes in Trastevere, ijsjes op het piazza Navona, de prachtige Trevifontein… Succes met hem overtuigen ๐Ÿ˜‰

      • Misschien dat jouw reactie hem over de streep trekt ๐Ÿ™‚ Het hele gebeuren lijkt mij gewoon erg mooi om een keer gezien te hebben. Het staat dan ook zeker op mijn nog-te-bezoeken-lijst… (met of zonder vriendlief haha)

  3. Toeristisch genieten
    Ben wel jaloers.
    Van de zomer naar Toscane
    Maakt een hoop goed

    Weet wel bij veel gebouwen dat er ook slaven waren
    Om het te bouwen of er te vechten – gladiatoren

  4. Dit is zo herkenbaar! Alleen wij moesten wachten tot het laatste jaar van de middelbare school, tussen je examens en de uitslagen in, zegmaar :’) Ja, dat was een heel memorabele week…

  5. Jaaa, Rome is een supergave stad! Ik ben er geweest met mijn gezin. En natuurlijk heb ik een muntje in de Trevifontein gegooid, dus als ik goed is moet ik er ooit nog terugkomen (;

Geef een reactie

