Rotbrein

Ik lig in bed, klaar om in slaap te vallen. Ik heb de gebruikelijke schok al gehad waarbij ik dacht dat ik op de grond viel, terwijl ik gewoon in bed lag. Langzaam zak ik weg, verder en verder, dromenland in. En dan besluit mijn brein om me lastig te gaan vallen met allerlei rotvragen en ideeën.
Zijn er aliens en zo ja, waar? Waarom hebben we er nog geen contact mee gehad? Misschien hebben we er wel al contact mee gehad. Hoe zou dubstep klinken als je LSD hebt geslikt? Normaal? Hoe ziet deze plek, deze precieze plek er over 1000 jaar uit? Niemand kent me dan. Alles wat ik ooit heb gedaan is dan weg. Alles. Niemand zou weten dat ik heb bestaan.
OH MIJN GOD IK MOET MORGEN EEN ESSAY INLEVEREN.
Zou ik liever de ruimte in willen of terug in de tijd om een historisch figuur te ontmoeten of een historische gebeurtenis mee te maken? Waarom? Hoe zou poep smaken? Niet dat ik het wil proberen, maar ik vraag het me toch af. Stel nou dat we zouden afspreken om op een bepaalde dag allemaal ons hoofd kaal te scheren, maar dat we het niet vertellen aan één persoon en dan doen we net alsof er niets gebeurd is. Die persoon wordt dan wakker op een dag en begrijpt er helemaal niks van. Dat kunnen we het best doen bij iemand die van nature al een beetje paranoïde is of op het randje van een inzinking. Dat werkt altijd wel het best. Hoeveel schapen zouden er in een standaard trein van de NS passen?
Ik moet plassen.

27 gedachtes over “Rotbrein

  1. Ik maar denken dat ik het soms erg had: heeft iemand ooit het woord guhytoplujikrefgubes getypt en zo ja wat betekent het of was het met dezelfde reden als dat ik het deed? Heeft iemand ooit Vader Jacob driemaal op ieder octaaf gespeeld en op het einde nog het liefst evenzovaak andersom.. Maken momenten het geluk, of altijd de weg naar een speciaal moment dat meer moeite kostte dan iets willekeurigs. Etc.

  2. Dit is voor mij echt zo herkenbaar. Verschrikkelijk is het. Ik was ook altijd zo druk in mijn hoofd voor het slapen gaan, maar nu… Nu is er niks, geen gedachten, geen gevoelens. Ik val gewoon in slaap.

  3. Heb ik ook vaak last van gehad. Het beste is om pas naar bed te gaan als je echt moe bent, dan kun je niet meer piekeren en woelen. Na een tijdje gaat je brein het bed dan ook niet meer zien als piekerplek!

  4. Haha, misschien moet je het een keer proberen dat van die schapen 🙂 ik ben ’s avonds ook altijd in de mood voor dit soort vragen. En dat oh mijn god ik moet dit en dit nog doen komt mij helaas ook veel te bekend voor. XD

  5. Hahaha, laat mij dan maar die ene persoon met lang haar zijn! Of niet, dan zou ik me wel erg buitengesloten voelen. Ik lig ook weleens wakker en denk vreemde dingen, maar dit overtreft alles!

  6. Vreselijk, dat in slaap vallen. Slapen is heerlijk, maar die tijd daarvoor? Ik val nooit snel in slaap. Mijn gedachten gaan meer over de afgelopen dag en vooral over de aankomende week. Deze diepzinnige vragen zijn dan wel weer tof.

  7. Een docent vertelde onze klas eens dat die schok, dat je denkt dat je valt terwijl je gewoon ligt, precies het moment is waarop je uit je zelf zou treden, een soort kantelpunt in je bewustzijn dus. Als ik van de schrik ben bekomen denk ik daarna dus vaak iets “ah, weer niet gelukt” 😉

  8. Ook voor mij herkenbaar 🙂 Wat ik dan ’s avonds altijd probeer is de gedachtegang “terugpuzzelen”: je sprongen achterwaarts terug volgen – mijn gedachten maken eigenlijk altijd zo’n bokkensprongen!

  9. Hoe zou dubstep klinken als je LSD hebt geslikt?

    Hahaha, heel leuk stukje! En ja, overkop gaan is doodeng. Maar het moet er maar gewoon eens van komen, vind ik, volgens mij mis ik heel wat leuks :p

  10. Hahaa, dat essay midden tussen al die levensvragen 😉
    Ik droomde laatst trouwens dat ik poep in mijn mond had, stukje van mijn droom lenen om te proeven? 😛

Geef een reactie

