Maandag mijn dag

Het is maandag en je hebt een hekel aan je leven. Voor je ligt een week aan hel in de vorm van werk, school of, het ergste, allebei. Ik heb medelijden met je. Het enige wat je kunt doen is de marteling ondergaan en hopen dat je vrijdag genoeg energie hebt om je in je bed te slepen voor je in een diepe slaap valt.
Ik hoop dat ik je niet al te veel heb gedeprimeerd met het voorgaande. Ik kan me voorstellen dat het pijn doet dat ik je hieraan herinner, maar wees gerust, ik ben er voor je. Deze hele dag kan ik naar je luisteren, want: ik ben op maandag vrij. Je leest het goed. Ik ben altijd op maandag vrij.
Er was een tijd dat ook ik op maandagochtend mijn bed uit moest en dingen moest doen waar ik eigenlijk geen zin in had (me aankleden, naar buiten gaan, gezellig doen met mensen die ik eigenlijk helemaal niet zo mocht), maar die tijd is over. Ik kan rustig wakker worden, me ontspannen uitrekken en me bedenken dat ik niets hoef te doen die dag. Het voelt heerlijk.
Misschien heb ik je een beetje jaloers gemaakt met dit stukje. Als dat zo is, dan is dat mooi, want dat was ook de bedoeling. Waarom zou je op maandag vrij willen zijn, als je er niet eens over mag opscheppen? Ik hoop wel dat je een hele leuke dag hebt en dat je er iets van kunt maken. Morgen voeg ik me bij al die harde werkers, want dan moet ik ook weer aan de slag. Tot die tijd geniet ik even van al de vrije uren. Fijne dag!

27 gedachtes over “Maandag mijn dag

  1. Als ik vrij heb, lig ik alleen maar te rotten in mijn bed en dan bedenk ik allerlei lugubere en deprimerende dingen. Ik ben er dus best blij mee dat ik elke dag naar school moet. Al is het maar voor een uurtje.

    Maar veel plezier op je vrije dag 😛

  2. Ik heb wel eens voorgesteld aan mijn baas om de weekenden te werken en de rest vrij te zijn. Dat vond hij maar een raar voorstel.

    Geniet van je vrije (zonnige) dag!! Dan ga ik hier nog wat werk verzetten!

  3. Ha, fijn voor je hoor 😉 Ik heb nog nooit standaard een dag in de week vrij gehad en daarom heb ik ook een enorm hekel aan mensen die erover klagen dat ze dat niet hebben. Vooral in de trein, op maandagochtend om 6:15. Dus vergeleken daarbij is jouw stukje een cadeautje 😉

  4. Hahaha, dat moet wel genieten zijn! Zeker met deze temperaturen nu. Ik heb alleen het weekend voor mezelf. Maar een chaoot als ik plant zo’n weekend natuurlijk gelijk vol!

  5. Ja, wat zal ik zeggen. Ik ken dat gevoel heel goed, maar als je full-time stage loopt zit dat grapje er natuurlijk niet in. Aan de andere kant: ik heb nooit huiswerk, en al zeker geen tentamenweek, woei, mijn vrije tijd telt dubbel!

  6. Ik ben zo af en toe op de maandag vrij. Niets zo lekker als langzaam wakker worden terwijl een paar straten verder de ouders druk-druk-druk zijn in hun pogingen de kids op school te droppen, dan snel een pak melk op te pikken en dan op de een of andere manier op tijd op hun werk te verschijnen.

    Vandaag was daar -met dat goede weer- ook weer een goede dag voor 🙂

  7. Ik heb de rest van dit jaar ook vrij op maandag. Heerlijk rustig begin van de week. Uitslapen zit er trouwens niet in, ik neem meestal al om acht uur de trein, zodat ik nog wat aan de dag heb..

Geef een reactie

