Tijd doden

Tijd. We spreken af om een bepaalde tijd, hebben nooit genoeg tijd, vergeten de tijd en na een tijdje is alle tijd op en dan gaan we dood.
Ik weet jullie wel op te vrolijken.
Ik denk vaak aan tijd als ik in de rij sta te wachten. Voor mij voelt het als de grootste tijdverspilling in de wereld. Ik zou liever kijken naar een marathon van de Pfaffs of iets anders dat me ertoe aanzet om mijn haren uit mijn hoofd te trekken. Ik zou nog liever de gracht in springen en drie uur watertrappelen terwijl mensen eten naar me gooien. Zoals je misschien al merkt, ik hou niet van wachten.
Aan de andere kant is tijd iets wat eng kan zijn. Tijd loopt, of je het nu wil of niet, of je het kan beseffen of niet. Misschien heb je geen klok in je kamer, maar hij blijft wel altijd tikken. We hebben al deze tijd voor onszelf, en we verspillen het aan mensen, afspraken en instituties waar we helemaal geen zin in hebben. De tijd glipt niet door onze vingers; we geven het weg.
Dit soort dingen bedenk ik me dus als ik met één brood en niets meer in een rij van zeven mensen sta terwijl er nog driehonderd kassa’s onbemand blijven. En dan vraag ik of ze anders ook nog de Pfaffs kunnen vertonen.

20 gedachtes over “Tijd doden

  1. Maar maar, als je vindt dat je je tijd verspilt aan mensen, afpraken en instituties waar je geen zin in hebt, dan doe je Γ©cht iets verkeerd, denk ik. Dan is het inderdaad tijd doden, en niet tijd (be)leven. Ik probeer dat soort zaken zoveel mogelijk te vermijden! Lukt soms best aardig.

  2. Ik vind een verjaardag wel leuk, maar het maakt me ook altijd verdrietig. Het is een bevestiging dat er weer een jaar van je leven van je is afgesnoept..

  3. Ik hou ook niet van wachten, maar ik denk dat ik toch liever in de rij sta dan dat ik een Pfaff marathon bekijk of in de gracht watertrappel πŸ˜‰ Meestal kies ik in gedachten iemand uit een andere rij en doe ik wedstrijdje wie eerder de winkel uitloopt, haha.

  4. Ik word er ineens dood nerveus van als ik mij bedenk dat morgen mijn scriptie af moet, ik nu blogs zit te lezen en de klok blijft doortikken… Misschien was dit blogje wel heeeel nuttig voor mij! πŸ™‚

  5. Haha, dat stukje van de gracht, hilarisch. πŸ˜€
    Ik vind deze gedachten eigenlijk nogal deprimerend en beklemmend. Of je nu wilt of niet, tijd tikt door een niets stopt het – nu heb ik het gevoel dat ik n

  6. Ik hou ook niet van die rijen bij de kassa’s. Tijd is inderdaad een begrip wat op vele manieren wordt gebruikt. Het glipt door je vingers en we geven het weg.We kunnen het maken en we kunnen het niet hebben.
    Trouwens, ik hou niet van tikkende klokken.

  7. Moet je me hier nu echt over na laten denken? Ik word er altijd zo eng van πŸ˜› De tijd gaat mij echt veel te snel. Maar in de rij staan vind ik nog niet eens zo erg, dan kan ik gewoon een beetje dagdromen, of blogs verzinnen, altijd stof genoeg πŸ˜‰

  8. Maak wachten leuk (door mensen in je hoofd keihard te beoordelen, of verzin verhalen om ze heen, of wees op een andere manier creatief). Als wachten leuk wordt, is ’t ook geen verspilling meer van je tijd.
    Leuke dingen zijn nooit verspilling van tijd (:

Geef een reactie

