Daag me uit: Monopoly deel 2

Een tijdje geleden vroeg ik jullie hier om uitdagingen. Gek, vreemd, grappig, leuk, het maakte allemaal niet uit. Zo gaf Desi mij de opdracht om de straten van het Monopoly-spel op te zoeken. Om alle straten in één keer op te zoeken, bleek na een korte blik op het bordspel al onmogelijk, dus deze uitdaging komt in verschillende delen. Nu deel 2: Haarlem.


Het naar boven wijzende meisje rechts is Marcella, met wie ik deze zware uitdaging ben aangegaan en die alles een stukje gezelliger maakt.

Na Starbucks in Amsterdam, het rennen naar en het missen van de ene trein en het rennen naar en het redden van de andere trein, kwamen we in Haarlem aan, waar we al snel de Barteljorisstraat tegenkwamen. De andere twee straten waren wat lastiger, zeker aangezien we maar gewoon wat rondliepen in de hoop dat we iets tegenkwamen. Een strategie die heel erg dom lijkt, eigenlijk ook wel heel dom was, maar die wonder boven wonder gewoon werkte.

We waren allebei nog nooit in Haarlem geweest, maar tot onze verbazing bleek het een hele leuke stad te zijn. Het had mooie gebouwen, een brede gracht en natuurlijk heel leuke winkels (waar we, omdat ontspanning ook belangrijk is, vaak in verdwenen).

Al gauw waren de Zijlweg en de Houtstraat (waar een grote en een kleine variant van bleek te zijn) gevonden en konden we ons bezoek aan de volgende stad gaan plannen.

Maar eerst moet er nog gesogd worden door het maken van maffe gifjes. Wat ik allemaal voor jullie overheb…

32 gedachtes over “Daag me uit: Monopoly deel 2

  1. Lijkt me wel een leuke uitdaging zeg. Mijn vriendin en ik moeten alle hoofdsteden van provincies bezoekenen daar zit Haarlem ook bij, vroeg me al af of daar iets leuks te doen was.

  2. In het huis
    Wasr ik eens woonde
    Is niets hetzelfde meer
    Ja, misschien het uitzicht
    Waar eens het raam was
    En ik
    Iets door de knieën zak…

  3. Ik was laatst ook voor het eerst in Haarlem en inderdaad, dat is een leuke en mooie stad! Geen straf om daar heen te gaan. Als je er nog eens bent moet (nou ja, niks moet natuurlijk ;)) je trouwens eens gaan eten bij Jetties! Biologisch restaurant, dichtbij het station, waar je ook heerlijk kan lunchen, verse sapjes drinken en taartjes eten 🙂

  4. Ik ben gek op Haarlem, het is echt een leuk stad met allemaal van die biologische/fairtrade winkeltjes waar ik me uren kan vermaken!

    Wat een geweldige gif trouwens 😀

    ps. Ik reageer de laatste tijd minder omdat élke keer als ik iets getypt heb, dat ding zegt dat ik moet inloggen op wordpress (en dat wil ik helemaal niet) en dan is alles wat ik getypt heb weg, en daar word ik heel chagrijnig van, dus ga ik het niet nog een keer typen. Weet dat er heel veel leuke comments je kant op zijn gekomen maar ergens in de lucht zijn blijven hangen XD. Nu CTRL + C ik al mijn comments voordat ik ze post, zodat wanneer ze verdwijnen ik ze niet helemaal op nieuw hoef te typen 🙂

      • Nee, allemaal! Het komt omdat ik ook een wordpressaccount heb, voor het geval ik daar nog ooit naar wil overstappen 😉 Alleen nu is het de bedoeling dat iedereen gewoon nog naar mijn blogger gaat. Hij herkent mijn e-mailadres en dan eist dat ding dat ik ga inloggen.

        Toen heb ik mijn andere e-mailadres gebruikt, waar ik geen wordpressaccount mee heb, en die pakt ie ook niet. Nu uit nood maar mijn schoolmail gebruikt em dat gaat tot nu toe gelukkig goed. 🙂

      • Ik heb daar ook last van! En ik heb nog nooit een wordpress account gemaakt, dus ik denk niet dat ’t daar aan kan liggen.

  5. Haha ik ben weer helemaal vereerd dat je deze uitdaging doet. Je gifje is echt leuk! Succes met soggen, haha (raad eens wat ik nu aan ’t doen ben?)

Geef een reactie

