Magisch spul

Het is me opgevallen dat ik nog nooit een blogpost over chocolade heb geplaatst en eerlijk gezegd vind ik dat enorm verbazingwekkend. Als je me kent, weet je dat ik dol ben op chocola. Met ‘dol op’ bedoel ik niet: “oh, lekker, een stukje chocola! Laat ik daar een hapje van nemen”-dol op. Nee, ik bedoel: “Is dat… is dat chocolade? Geef het aan mij. Geef het. GEEF HET! Precioussss…”-dol op.
Ik verander werkelijk in een vreemd, akelig monster in de buurt van chocola. Hier heb ik twee smoesjes voor:
1. Chocolade is goddelijk lekker.
2. Serieus, heb je het wel eens geproefd? Het is heerlijk.
Soms gaat het zo ver dat ik een half uur naar een nog netjes verpakte chocoladereep kijk en het volgende moment de helft ervan in mijn mond heb gepropt. Ik kan mezelf moeilijk bedwingen in de buurt van dit spul. Het is alsof het magisch is en het mij naar zich toe lokt. Of misschien verlies ik gewoon alle zelfcontrole.
Nu weet ik dat er mensen zijn die niet van chocolade houden of er allergisch voor zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe dat is, maar ik ben dan toch benieuwd: bij welk eten kun jij jezelf niet in bedwang houden?

24 gedachtes over “Magisch spul

  1. Chocolade, gezouten nootjes en rauwe wortels in reepjes gesneden πŸ™‚ Dat laatste kan gelukkig geen kwaad πŸ˜€

  2. Haha, ik kan juist alleen maar chocola eten als ik er echt zin in heb, wat niet heel vaak gebeurt. Maar als er ook maar iets van citroenijs of de luchtige kwarktaartpudding met citroensmaak van Mona in de buurt is….

  3. Ik heb dat bij skittles. En ook wel bij bepaalde soorten chocola, maar zeker niet allemaal. Want chocola kan ook echt supervies zijn. Van die mierzoete, iehl.

  4. Ik heb dat inderdaad niet bij chocola, eerder bij iets als drop of chips. Maar dan moet Pasen met alle choco-paaseitjes wel echt een feestperiode voor jou zijn πŸ˜‰

  5. Witte chocolade moet bij mij gewoon OP!!! Kinderchocolade, Kinderreepjes, Kinder Bueno, die verassings eieren… Ik kan mij daar niet bij inhouden. OP OP OP!!! (Sorry voor de kleine boef, maar als hij het niet op eet, doe ik het wel πŸ™‚ )

    Oh en waar ik mij ook helemaal te barsten van kan eten zijn: wraps…. ZO LEKKER… (uiteraard zonder chocolade maar met die overheerlijke saus!)

  6. Ik heb het zelf niet echt met chocolade! Wel met dropjes, vooral die zachte zoete! Chips is ook niet veilig bij mij. Maar mij kan je Γ©cht wakker maken voor een bord pasta!

  7. whahahahahah ik kan jouw bericht over chocoladepasta nog herinneren op je andere blog!!!
    Ik kan me eigenlijk bij heel veel etenswaren niet bedwingen
    pasta
    olijven
    chocola
    nasi
    zuurgoed
    roti
    sugar snaps (deze dingennnnnnnnn WAUWWWWWWWWWWWWWWWWW)

  8. het schijnt dat mensen niet allergisch zijn voor chocolade , maar voor de insecten restanten erin. (nou hoop ik niet dat dit chocolade minder lekker maakt , maar zo krijg je die vitamines ook binnen)

    als mijn moeder bosnisch kookt kan ik er niet vanaf blijven … yum

Geef een reactie

