De gedachten van een vreemd en fantasierijk kind

Ik heb altijd al een rijke fantasie gehad. Zelfs toen ik jong was, kwam ik met gekke verhaaltjes en ideeën op de proppen. Al die beeldende gedachten en vreemde kronkels zorgden alleen nog wel eens voor vreemde situaties.
Zo geloofde ik een tijdje dat mijn ouders aliens waren. Ik dacht dat ze, elke keer als ik mijn rug naar hen toedraaide, veranderden in grote, groene monsters die me wilden vermoorden. Daarom was ik altijd bang om me om te draaien in de buurt van mijn ouders. Natuurlijk dacht ik ook dat mijn broer hierbij betrokken was en ik had zelfs al een motief bedacht voor hun moordneigingen: ik was de enige in het gezin die geen alien was en dat vonden ze verschrikkelijk.
Daarnaast dacht ik dat er iemand ’s nachts in mijn kamer kwam en alle ledematen die van onder de dekens uitstaken, eraf zou gaan hakken. Mijn haar liet hij met rust, want dat vond hij zielig. De rest van mijn lichaam zou hij echter niet sparen en daarom hield ik al mijn lichaamsdelen angstvallig verstopt onder mijn soms veel te warme dekens.
Ik kan jullie verzekeren dat ik een heel fijne jeugd heb gehad en dat mijn ouders geen plannen hadden om me te vermoorden (voor zover ik weet…). Waar al deze gedachten vandaan komen, is me een raadsel. Ik wijt het aan mijn fantasie, die me ondanks allerlei hele leuke hersenspinsels ook hele angstige nachten heeft bezorgd. Maar, om een groot man te citeren: “Elk voordeel heb zijn nadeel”. Amen.

19 gedachtes over “De gedachten van een vreemd en fantasierijk kind

  1. Ik geloofde vroeger alles wat mijn ouders zeiden. Zo zei mijn vader altijd dat hij door rood verkeerslicht mocht rijden, omdat hij een rode auto had.

    • Haha, wat grappig! Daar heb ik ook wel eens over nagedacht 😛
      Trouwens, ik kan niet op jouw blog komen! Dan komt er een blauw scherm en staat er dat de pagina niet geladen kon worden. Heel gek.

      • Raar. Ik hoop dat het snel weer lukt, want ik heb geen idee hoe ik dat kan verhelpen..

  2. Ik dacht vroeger altijd dat er een soldaat met een geweer onder mijn bed zat om mijn voeten eraf te schieten. En anders een krokodil. Dus ik rende altijd heel erg hard naar mijn bed toe, want zodra ik erop zat, zat ik goed!

  3. vroeger in de oorlog (ik voel me zo oud als ik dit zeg) hadden mijn neefjes en nichtjes ook de wildste fantasieën. we creëerden werelden – JK Rowling zou er jaloers op zijn – een van mijn favorieten was het Amerika spel, we kenden Amerika alleen van verhalen en het was een soort synoniem voor vrijheid en werd een soort survival parcours en Amerika was het eindpunt. en dan waren we dagenlang bezig met het ontwerpen en maken, vervolgens speelden we het een week lang en daarna gingen we over naar iets nieuws.

Geef een reactie

