Mijn superkrachten

Ik kan me gemakkelijk inleven in mensen en bepaalde situaties (heel leuk als je moet huilen, omdat iemand anders moet huilen en dat geeft je het gevoel dat je moet huilen), maar ook bij films. Zo vroeg ik me elke keer na het zien van een Harry Potter film af waarom ik nou in vredesnaam een Dreuzel moest zijn, want ik zou zo Zweinstein tot een hoger niveau tillen.
Dit is ook het geval bij superheldenfilms. Na tweeënhalf uur matige actie waar ik eigenlijk geen geld aan had willen besteden, wil ik toch wel weten wat mijn superheldenkracht zou zijn. Er vanuit gaande dat ze aansluiten bij mijn persoonlijkheid en mijn leven (al was Spiderman eerst ook niet echt een bink), denk ik dat ik geen ultrakrachten zou krijgen. Ik kan nu soms niet eens deuren open krijgen, laat staan dat ik iemand tien meter de lucht in kan slaan. Dan laat ik nog even buiten beschouwing dat ik dat heel zielig zou vinden voor die persoon.
Ik denk dat er voor mij twee opties zijn: of ik zou onzichtbaar zijn of een of andere telekinetische kracht hebben. Dat laatste lijkt me het leukst, dan zou ik namelijk nooit meer van mijn computer weg hoeven om wat drinken te pakken. Je ziet wel dat ik een heel luie superheld zou zijn.

En nu ben ik natuurlijk benieuwd: wat voor superkrachten zou jij (willen) hebben?

20 gedachtes over “Mijn superkrachten

  1. Mijn opborrelend bolletjes boosheid zou ik vanuit mijn handen kunnen sturen. Als ik mijn hand ophef komt daar zo´n kracht uit dat alles omver geblazen wordt. Mensen laten het wel uit hun hoofd om mij nog tegen te spreken. Ook kan ik mezelf natuurlijk over alles heentillen (erg handig in de file). 😉

  2. Hm, een luie superheld zijn spreekt mij ook wel aan 😀 En iets met tijd stilzetten lijkt me ook wel wat, nooit meer tijdnood en/of haasten! Oh, of helende krachten, lijkt me soms ook best handig 😉

  3. Verdwijnselen en verschijnselen lijkt me wel leuk!
    Of elastisch zijn, zoals die van in the incredibles, maar geen idee waarvoor dat nuttig zou kunnen zijn…

  4. Ik zou als superkracht willen dat iedereen gewoon Engels kon spreken zodat we gewoon over Muggles en Apparition kunnen spreken ipv Dreuzels en Verschijnselen 😉 Cuz om de één of andere reden trek ik die vertaling af en toe niet.

  5. Ik zat gister op de bank en ik moest steeds opstaan om een handje vol chocopinda’s te pakken. Ik wenste toen ook echt dat ik telekinetische krachten had.
    Helaas heb ik ze nog steeds niet 😦

  6. Ik zou wel willen kunnen verschijnselen en verdwijnselen! Maar aan de andere kant zou het ook wel jammer zijn als je zo moeiteloos overal heen kon 😛

  7. Ik zou wel de superkracht willen hebben om de wereld een paar minuutjes stil te zetten om vervolgens dingen te veranderen zoals tsunami’s, orkanen etc… Ofwel dingen waardoor de mensheid in gevaar komt…

  8. dat gevoel als je de bios verlaat …

    ik ben een beetje een comic geek … en Hawkeye is een van mijn favoriete en weet je waarom? Hij is namelijk zonder superkrachten geboren, hij was geen slachtoffer van een cruel experiment of door een spin gebeten. Wat hij kan heeft hij helemaal zelf gedaan en daarom Hawkeye for president.

Geef een reactie

