Gezellige Gerda

Ik heb maar één reactie wanneer ik een insect of ander eng, klein beest in mijn buurt zie verschijnen: die moet dood. Nu is dat niet de meest vrolijke reactie, maar ik kan er niets aan doen. Vroeger vermoordde ik dus ook koelbloedig elk insect dat ook maar iets te dichtbij kwam, maar het afgelopen jaar is daar iets voor in de plaats gekomen. Ik geef ze allemaal een naam.
Je leest het goed. Ik heb een krekel Frits genoemd en een mug Pluisje (mijn persoonlijke favoriet). De vele spinnen die voorbij zijn gekomen hebben onder andere de namen, Hans, Herman en Jan-Jaap gekregen. Het geven van een naam aan een dier, welk dier dan ook, heeft het vreemde gevolg dat ik ze ineens leuk begin te vinden. Hans wordt plotseling een enorm leuke spin, met een bijpassende persoonlijkheid die ik er onbewust ter plekke bij verzin.
En wat gebeurt er dan? Ik wil ze niet meer vermoorden. Dat zou namelijk zielig zijn. Hoe kan ik gezellige Gerda nu van haar leven beroven? Tegenwoordig vang ik alle dieren in een glas, zelfs als ze midden in de nacht om mijn oren zitten te zoemen en mijn bloed willen stelen. Vervolgens laat ik ze vrij op een veilige plek en ver, ver van mij vandaan. Ondanks hun namen blijven ze eng.

17 gedachtes over “Gezellige Gerda

  1. Bij mij gaan ze toch allemaal dood. Ik heb zelfs een keer hairspray op een motje gespoten zodat zijn vleugels aan elkaar bleven plakken. God, wat ben ik soms een martelaar..

  2. Als het kan zet ik insecten ook levend buiten. Maar muggen en ander beesten die mijn nachtrust verstoren kunnen dat toch echt wel vergeten hoor! En alleen lieveheersbeestjes komen eventueel in aanmerking voor een naam 😉

  3. Logisch, door een naam ga je je op de een of andere manier toch hechten aan zo’n beest. Mijn oorwurm Hendrikus Johannes van Bavelen (roepnaam Henk) kan daar over meepraten xD

  4. ‘Papa, er zit een spin in de badkamer, wil je hem weghalen?’
    ‘Waarom?’
    ‘Omdat ik er bang van ben.’
    ‘Sebastian is banger voor jou dan jij voor hem.’
    Grmbl. Hij mag elk insect een naam geven en er vriendjes mee worden, maar spinnen moeten gewoon weg!

    En iets dooddoen kan ik ook niet. Iew, dan is het geen spin, maar een hoopje geplette spin.

  5. Leuk! Mensen die hun eigen kippen.varken hebben en die als ze dood gaan opeten heb je ook. Als die kip of dat varken een naam heeft dan willen ze hem opeens niet meer opeten.

    Ik vermoord alleen muggen die ’s nachts bij mij komen, maar verder vermoord ik neit snel insecten.

  6. ik vang ze vaak en laat ze buiten los. maar wespen, horzels, muggen gaan er meestal wel aan. hoewel .. als ik een horzel/wesp spot doe ik eerst raam open, ga weg en hoop dat hij bij terugkomst weg is :’)

Geef een reactie

