Julio de ijsverkoper

Vorig jaar ging ik in de zomer op vakantie naar Italië om er te kamperen. De camping was geweldig om drie redenen, namelijk 1) het strand was op minder dan honderd meter afstand, 2) er was een pizzeria op de camping en 3) Julio de ijsverkoper.
We weten niet echt zeker hoe de jongen heette die de ijsjes verkocht. Alles wat we weten is dat hij enorm knap was en dat ik elke dag aanbood om ijs te halen voor iedereen. Daarnaast werd er via de intercom elke keer ene Julio opgeroepen en zo kwam het dat de ijsverkoper een naam kreeg.
Bij een liefde voor je plaatselijke ijsjesverkoper horen de bijpassende slechte grappen over ijs en knappe mannen, zoals onder andere: “ik wil zijn ijsbollen wel eens zien”, “ik wil jou wel in mijn bakje” en iets met hoorntjes en likken. Het komt erop neer dat ik me tot een zeer laag niveau heb verlaagd en ik geef mijn hormonen de schuld.
Achteraf weet ik niet zo goed meer wat Julio precies aantrekkelijk maakte. Was het inderdaad zijn uiterlijk? Of was het gewoon dat hij me eten gaf? Waarschijnlijk ligt de waarheid ergens in het midden. Ik ben snel verblind door karamelijs, tiramisu en een Italiaans accent in het Engels.

21 gedachtes over “Julio de ijsverkoper

  1. Ik ben ook gek op Italiaans schepijs
    Met een vriend op vakantie
    De ijssalon ontdekt
    Elke dag 2 á 3 bolletjes
    De laatste dag…
    Alle smaken
    Toch minimaal 15 bolletjes p.p.
    Wat keken de Duitsers vreemd op!

  2. Ge-wel-dig!
    Wij hadden Carlos de lifeguard in Spanje. Uiteindelijk raakten we nog met hem in contact en kwamen er dus achter hoe hij wel heette (dat ben ik alleen vergeten). En hij zich maar telkens afvragen over wie wij het hadden als we het over Carlos hadden, haha! De dag dat we weggingen hebben we hem een kaart gegeven en begonnen het verhaaltje daarin met: Lieve Carlos (maar dan in het Spaans). Toen viel het kwartje, hahaha!

  3. Hahahahahahah “ik wil zijn ijsbollen wel eens zien”, hahahahah wat ontzettend fout en leuk! Engels met Italiaans accent is het beste inderdaad.

  4. Lekker weer en ijsjes en fijnheid maakt mensen extra aantrekkelijk! Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij zonder niet ook aantrekkelijk was.

  5. Hahaha leuk! Ik had ook zo’n vakantieliefde in Frankrijk, toen was ik 13 of 14. Zag laatst een foto terug. OH MY GOD. Het zullen de vakantiekriebels geweest zijn, zo leuk was hij helemaaal niet.

Geef een reactie

