In beeld: uit andere tijden

Toen ik laatst weer in een antiekwinkel te vinden was, kon ik het niet laten om de foto’s door te spitten op zoek naar een interessant plaatje. Deze foto komt uit 1932. Ik vraag me af wat er gebeurd is waardoor die vrouwen zo kijken naar de man links. Misschien had hij iets heel beledigends gezegd om vervolgens heel charmant de camera in te kijken. Vreemd genoeg vind ik hem er daardoor des te leuker uitzien.
Ik weet niet waar de foto gemaakt is en hoe deze mensen elkaar kenden, net als  bij de lege personages. Een ander mysterie zijn de mensen die op de achtergrond en in de schaduwen te zien zijn. Wie waren zij? Wat is er van hen bekend? De geschiedenis heeft de neiging mensen te vergeten; ze zijn geen echte personages, maar ze hebben een bijrol gekregen.

19 gedachtes over “In beeld: uit andere tijden

  1. Dat valt wel meteen op ja, dat die vrouwen naar hem kijken. Die andere man doet nu eigenlijk niet echt mee. Dat vind ik een beetje sneu. De vrouw links kijkt echt wel pissig of beledigd en die ernaast vind het toch wel amusant geloof ik. Oeh, ik weet het. Hij heeft de dames laten wiebelen door een paar keer af te zetten op de bumper. Wat een flauwe vent. 🙂

  2. Of misschien kijken die vrouwen wel omdat er links een leuk manspersoon voorbij komt fietsen 😉 Ik vind het wel een grappige foto, er is inderdaad heel veel bij te bedenken.

  3. Volgens mij is dit het moment vlak voor de grote KRAAK.Ddeze foto verschafte de boeven een alibi. Door de locatie nu te vinden en de schaduw te bestuderen zouden we het ware tijdstip van de KLIK kunnen bepalen. Stuur het op naar Peter R. De Vries…
    Misschien it er nog een beloning aan vast.

  4. volgens mij wouden de twee vrouwen samen op de foto, toen liepen de twee heren langs en de linker vond het een goed idee om ook op de foto te gaan. de vrouwen vonden het minder

  5. Dit is super leuk om over te speculeren, je eigen verhaal er achter maken, terwijl misschien het werkelijke verhaal heel anders is..

Geef een reactie

