Flirtfaal

Ik kan niet flirten. Dat werd me vandaag ook weer pijnlijk duidelijk toen ik enigszins aantrekkelijk naar een jongen probeerde te kijken, de bus hard remde en ik bijna op de grond lag. Ik kan natuurlijk de bus de schuld geven van deze flirtfaal, maar ik ben er zeker van dat ik geen bus nodig heb om mijn pogingen om leuk over te komen te verpesten.
Het begint al met oogcontact. Meestal gaat dit door mijn hoofd: “Oké, kijk hem aan. Kijkt hij terug of kijkt hij nou langs me? Nee, hij kijkt me aan! Oh god, wat moet ik doen? Kijk weg, kijk weg!” Dan kijk ik heel nonchalant ergens anders heen (niet dus) en lijkt het net alsof ik gewoon een beetje rond aan het kijken was (ook niet).
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb de kunst van het flirten gewoon nooit geleerd. Ik kom gewoon niet op heel intelligente uitspraken wanneer er in mijn hoofd een kleine kortsluiting plaatsvindt, samen met paniek en sociale ongemakkelijkheid. Even later, wanneer mijn hersenen weer een normale staat hebben bereikt, bedenk ik me pas hoe stom ik me gedroeg. Ik had zoveel kunnen zeggen en in plaats daarvan had ik het conversatievermogen van een aardappel. Ze zeggen dat vriendschap uiteindelijk belangrijker is, toch?

17 gedachtes over “Flirtfaal

  1. Ik lijk meteen op een stalker doordat ik te lang en te indringend kijk waardoor de ander zich ongemakkelijk gaat voelen. Een andere keer kijk ik veel te snel weg. Ik ben blij dat Partner heb gevonden en ik niet meer aan de flirt hoef. 😉

  2. Hahaha, dat is toch juist charming. Ik flirt altijd per ongeluk, en dan kom ik er halverwege de conversatie achter waar ik mee bezig ben en dan denk ik “OH NEE!” en dan ga ik als gevolg daarvan weer heel awkward doen :’)

  3. Ik heb dit soort situaties dus gewoon nooit door. Subtiliteit is aan mij niet echt besteed ofzo. En laatst was ik dan weer met een jongen aan het praten en achteraf kreeg ik van anderen ineens de vraag of er meer was. Terwijl ik toen dus echt gewoon normaal aan het doen was. Het is geloof ik allemaal veel te moeilijk voor mij, haha!

  4. Je hebt gelijk, vriendschap is vééééél belangrijker. En de beste relaties komen uit goede vriendschappen, dat ook. Maar daar wil ik helemaal niets mee zeggen, want vriendschap is heel belangrijk. En het scheelt je weer ongemakkelijk flirten, dat ook.

Geef een reactie

