Tien dingen die ik heb geleerd door het internet

Ik weet nog dat we voor het eerst internet hadden. Om het te kunnen gebruiken, moest je eerst inbellen en dat klonk ongeveer als dubstep, maar dan beter. Omdat het internet nu zo’n groot onderdeel van mijn dag is (want laten we eerlijk zijn, ik besteed meer tijd aan internetten dan aan studeren), heb ik tien dingen opgeschreven die ik heb geleerd door het internet.

1. Wat je ook maar bedenkt, het staat waarschijnlijk al op het internet.
2. Baby’s, katten en mensen die totaal geen muzikaal talent hebben zijn de meest populaire dingen op aarde.
3. Wat je ook maar bedenkt, er is vast al een meme van.
4. Wat je ook zegt, er is vast iemand om beledigd.
5. Televisie is overbodig.
6. Als er geen internetverbinding is, word ik onrustig.
7. Wantrouw filmpjes die heel vredig lijken of plaatjes waarin niets lijkt te gebeuren.
8. Twitter heeft een meer betrouwbaar weerbericht dan welke nieuwsuitzending of -site waar dan ook.
9. Spoilers voor boeken, series en films zijn overal.
10. Jij zet de meest flatteuze dingen van jezelf op het internet, je vrienden zetten de meest beschamende dingen van jezelf op het internet.

Dat zijn toch belangrijke levenslessen.

23 gedachtes over “Tien dingen die ik heb geleerd door het internet

  1. Spoilers. Ik moet altijd lachen om mensen die hysterisch gaan doen over spoilers. Mooi voorbeeld was Deathly Hallows. Boek is uit sinds 2007 en nog kom je op sites mensen tegen die gaan janken omdat er andere mensen zouden zijn die het boek nog niet gelezen hebben. Of erger: de film nog niet hebben gezien.

  2. ” Om het te kunnen gebruiken, moest je eerst inbellen en dat klonk ongeveer als dubstep” hahaha

    En eens, vooral wat betreft punt 7.

  3. Haha, nummer vier is zo waar! Er zijn vast mensen beledigd over dit blogje, zoals bijvoorbeeld Piet Paulesma, want hij weet het natuuuuurlijk veeel beter dan twitter. (al zou ik daar maar niet op rekenen. Meestal kun je er van op aan dat wanneer hij zegt dat het de hele dag gaat regenen, het droog blijft en andersom. Daarnaast is bij hem de wind AL-TIJD matig tot vrij krachtig (vrij vertaald uit het Fries) iets wat volgens mij ook niet kan kloppen…)

  4. Haha nummer 7! Daar heb ik nog steeds een trauma aan. Ik keek het ‘rustige, vredige’ filmpje in groep 7 ofzo en ben er nu nog steeds bang voor!

  5. 10 klopt helemaal. Ik ben al bang als vrienden foto’s op facebook zetten. Ik vind dat iemand niet zomaar foto’s op internet moet zetten als iemand anders daarop staat en diegene geen toestemming heeft gegeven ofzo.

Geef een reactie

