De schoolmusical

Ik weet het nog heel goed. Groep acht. De schoolmusical. Een stuk of zes, zeven meisjes hadden zich aangemeld om de hoofdrol te spelen – waaronder ik. De hele klas mocht stemmen en de meisjes zelf mochten dat ook. Uiteindelijk kreeg ik één stem. Die van mezelf.
Het klinkt allemaal veel zieliger dan het was, want uiteindelijk mocht ik een nerd spelen, een rol die eng goed bij me past. Daarnaast mocht ik helpen met het script bij te stellen, want onze klas was zo groot dat er niet genoeg rollen waren.
De avond van de musical zelf was ik enorm zenuwachtig, met mijn overgrote trui, sokken en sandalen, mijn bril op en twee staartjes bovenop mijn hoofd. Ik twijfelde zelfs nog of mensen wel begrepen dat dit allemaal expres was, want de hele outfit klopte net iets te goed. De nerds zaten al in de eerste scène en dat maakte het alleen maar spannender. Het engste was nog toen ik blokfluit moest spelen en ik zo trilde dat je dat kon horen (gelukkig moest ik slecht spelen).
Nu, zo’n acht jaar later, heb ik de DVD van onze musical. Ik acteerde heel overdreven, terwijl ik toen dacht dat het heel natuurlijk was en dat ik een enorm talent had. Zelfs nu kan ik nog de liedjes meezingen en zelfs soms enkele zinnen zeggen. Deze nerd kan nog best wel wat onthouden.

21 gedachtes over “De schoolmusical

  1. Schoolmusical, geweldig fenomeen! Wij hadden maar 15 leerlingen dus wij hadden dubbelrollen als ik het me niet verkeerd herinner. We deden de musical ‘wij gaan voor goud’ een musical over hele sportieve mensen. Zo iemand ben ik dus niet, gelukkig mocht ik Elize het onsportieve meisje spelen en een solo zingen over dat je andere niet moest beoordelen op hun sportieve kwaliteiten (het schijnt dat er mensen gehuild hebben…) het was echt een rol die op mijn lijf geschreven was! Wel jammer dat het niet is opgenomen. Ik heb alleen het script en de cd nog.

  2. Aaah, de groep 8 musical! Wat leuk dat je hem op DVD hebt 🙂 Ik zou die van mij ook wel op film willen hebben, heb er goede herinneringen aan! Maar ziet er vast ook raar (kinderlijk schattig) uit, zoveel jaren later, haha. Ik weet nog dat wij met 3 groepen 8 waren (zeker een leerling of 70), dus iedere klas kreeg een paar scenes waardoor alle rollen ook verdeeld waren over meerdere mensen. Zo kwam het nog wel eens voor dat een rol eerst door een jongen en later door een meisje vertolkt werd :p

  3. Wij hadden niet eens DVD’s, ik moet het doen met een videoband. Ik dacht serieus dat ik één van de hoofdrollen had, maar toen ik hem een jaar geleden terug keek, zag ik dat dat toch wel iets anders was 😛 kon me eigenlijk ook al niet voorstellen waarom ik een hoofdrol zou hebben…

  4. Haha, ik wilde ook de hoofdrol! Uiteindelijk ging het tussen mij en nog een ander meisje, maar ben ik niet gekozen. Wel mocht ik haar solo meezingen 😉

  5. Ik koester nog altijd wrok over mijn groep 8 afscheid show. Het was niet echt een musical, elke klas moest gewoon iets voorbereiden. Ik had een hekel aan dat soort dingen! En toch moest ik meedoen van die kutijven 😦

  6. Leuke herinneringen! Ik had de hoofdrol van de meisjes, en ik had maar 5 zinnen ofzo. Moet je nagaan hoe klein die andere rolletjes waren! 😛

  7. Wij hadden op de lagere school ieder jaar een jaarafsluiting, met van alle klassen dus een musical of sketches. In de vierde klas had ik niet de hoofdrol (dat was ene jongensrol) maar ik had wel de vrouwelijke hoofdrol, met een SOLO liedje. Dat kwam omdat ik de enige was die de tekst correct kon onthouden haha.
    Ik ken de HELE musical nog uit mijn hoofd. Ik heb hem later ook online teruggevonden. En dat wil wat zeggen want mijn lagere school is toch al een tijdje geleden.

  8. Grappig dat je dat blijkbaar zo bewust hebt meegemaakt. Wij hadden ook een musical (die elk jaar helemaal door de leerlingen in elkaar gezet werd en dan zo dat alle rollen ongeveer even groot waren, dus dat was super leuk!) maar ik kan me echt niet meer herinneren hoe ik me voelde toen ik daar op dat podium stond. Zenuwen kende ik in ieder geval nog niet toen en waarschijnlijk heb ik mijn solo minder zuiver gezongen dan ik had gekund want daar was ik ook helemaal niet bewust mee bezig 😛

  9. Leuk, ik kan ook nog wel een paar liedjes meezingen waarschijnlijk. Goed idee om die weer eens te kijken, die van mij staat nog op een ouderwetse videoband…

  10. Ken al onze liedjes ook nog! Wij hadden een combiklas, groep 7 en 8 samen. We deden dus ook samen de musical (onze groep had 10 kindjes, dus we moesten wel). In groep 7 deed ik mee met de musical van groep 8, in groep 8 verzonnen we zelf stukjes (met behulp van de leraar die natuurlijk het meest deed).

  11. Ik heb groep acht twee keer gedaan. En de eerste musical hebben we helemaal zelf geschreven, de tekst en de liedjes. ( wel op karaoke versies). en de tweede was meer een toneel stuk. en ik ken ze idd ook nog allemaal wel.

Geef een reactie

