Een massa muggen

Ongeveer twintig keer per jaar ben ik midden in de nacht klaarwakker en ben ik niet aan het uitgaan. Al die twintig keren is het veel te warm, wil ik slapen en ben ik enorm moordlustig. Ik heb het over de tijd dat de muggen besluiten om massaal naar mijn kamer te gaan.
Er is iets aan het geluid van een mug waardoor ik verander in een holbewoner met maar één doel: wraak. Ik wil deze wraak, want er zijn maar drie situaties waarin iemand me wakker mag maken, namelijk 1) er is brand/een inbreker/iemand gewond/iemand overleden, 2) degene die me wakker maakt heeft ijs/chocola/koekjes en 3) om op tijd te vertrekken voor vakantie. Dus tenzij de muggen me op hun rug meenemen naar Spanje, ben ik niet blij met ze.
Aangezien ik een vredelievend persoon ben met behoorlijk wat geduld, vang ik deze insecten uit hel in een glas. Om dat te doen doe ik mijn licht aan, pak ik een glas en wacht ik voor mijn gevoel uren in stilte tot ik het verschrikkelijke geluid hoor. Dan kijk ik langzaam om me heen, als een echte jager. Wanneer ik de mug heb gesignaleerd, word ik nog stiller, ga ik langzaam naar het beest toe en zorg ik ervoor dat ik het vang. Dit duurt soms tijden. Wanneer het me dan eindelijk gelukt is, houd ik de mug onder het glas gevangen, als straf. Het ritueel herhaalt zich, soms een paar keer per nacht. En soms raak ik gefrustreerd en vermoord ik een mug. Maar laten we zeggen dat ik een goed mens ben dat zoiets nooit zou doen.

20 gedachtes over “Een massa muggen

  1. Maar wat ik me dan afvraag, blijf je dan niet alsnog wakker van het gezoem onder het glas? Bij mij moeten ze echt morsdood, anders vertrouw ik er niet op dat ze niet weten te ontsnappen, haha.

  2. Ik laat echt bijna alle beestjes buiten vrij behalve muggen. Als ik er wakker van word, trek ik gewoon de deken over mijn hoofd – en desondanks vermoord ik ze als ik ze zie…

  3. Gelukkig heb ik een goede hor, dus het is een zeldzaamheid dat er een mug op mijn kamer zit. Maar als er dan toch nog een naar binnen weet te glippen en me uit mijn slaap houdt… DOOD

  4. ‘Wanneer ik de mug heb gesignaleerd, word ik nog stiller, ga ik langzaam naar het beest toe en zorg ik ervoor dat ik het vang’ Ik probeer hem te vermoorden met een schoen, maar meestal verstopt hij zich heel erg en eindig ik met mijn hoofd onder de dekens.

  5. Alleen bij spinnen en andere insecten neem ik de moeite om ze in een glas te stoppen en dan vrij te laten (uit het raam te laten vallen naar beneden en hopen dat ze er niets aan over houden), muggen mogen wat mij betreft gelijk dood. Al vind ik het wel een naar idee sinds ik een boek over reïncarnatie heb gelezen.

Geef een reactie

