De kledingwinkel

Ik loop langs een kledingwinkel. Vanuit het hele gebouw klinkt de keiharde bas van de muziek die er gedraaid wordt. Wacht, is dit een kledingwinkel of een discotheek? Aarzelend loop ik naar binnen, waar mijn ogen en oren overbelast worden en terug kruipen in mijn hoofd.
De kleding ziet er buitenaards uit, zowel door de vorm, als de kleur, en vooral door de prijs. Ik zou dat ene shirtje kunnen kopen, tenminste, als ik een week lang niet zou hoeven eten.
Misschien lijkt het overdreven, maar ik zou zo graag een kledingwinkel in willen lopen waar ze rustige muziek draaien die mijn gehoor niet beschadigt. Een kledingwinkel waar ze kleding verkopen voor mensen in plaats van voor paspoppen en/of Lady Gaga. Waar de belichting zo perfect is dat de spiegels me toeroepen: “Nicole, bewonder jezelf in deze spiegel! Wat een licht!” Nu ben ik soms bang om naar binnen te gaan, enerzijds omdat het er intimiderend uitziet, anderzijds omdat de kans groot is dat mijn portemonnee spontaan gaat huilen.
Hier is een idee. Een low budget ontspannen kledingwinkel, voor mannen, vrouwen en alles daar tussenin, waar het personeel altijd glimlacht en het licht zo mooi is dat je er alleen daarvoor al naartoe zou willen. Wie doet er mee?

19 gedachtes over “De kledingwinkel

  1. Gat in de markt meid, open er zelf een! 😀 Zorg er dan wel even voor dat je maatje zero tot maatje XXXL-plus hebt, dan is écht iedereen tevreden (:

  2. Haha, bij discotheek-kledingwinkel moest ik direct aan de MEN_at_WORK denken. Alleen de naam is al schreeuwerig, maar het filiaal hier hoor je al aan de overkant van de straat…

  3. Arm kind. Zodra je salaris binnen is dwing ik je om mee te gaan naar heeeeel veel disco-kledingwinkels! Je hebt nog een maand om je mentaal voor te bereiden xD

  4. Die winkels bestaan hoor! Ik ken er een aantal!
    Overigens moet het licht niet te perfectionerend zijn, want dan koop je vanalles wat bij normaal daglicht niet blijkt te staan 😛

  5. Ik deel je gevoelens :’) Ik snap echt niet waarom al die winkels zulke harde muziek moeten draaien. En zulke lelijke kleren moeten verkopen. Kleding bij dure winkels (lees: merken) lijken vaak nauwelijks te verschillen van kleding van de markt. Waarom, WAAROM?

  6. Ik doe ook mee!!
    Ik vind het vreselijk de discotheek achtige harde muziek in winkels!
    Ik blijf nooit langer dan 5 minuten in zo een winkel. Dans alleen even in de winkel, maak een rondje en shake even me handjes en ga met lege handen weer eruit. WHAHAHHAAHAHHAH

Geef een reactie

