In beeld: vrijheid in de bergen

Bergen zijn niet alleen prachtig en indrukwekkend. Ze herinneren me eraan dat we er niet toe doen. Dat klinkt op het eerste gezicht heel deprimerend, want wat heeft het voor zin om ook maar iets te doen als het geen zin heeft? Maar dat is precies het prachtige. De in mijn ogen onverschillige, willekeurige en onbelangrijke wereld biedt ons zoveel vrijheid.
Je hoeft niets. Dus waarom zou je jezelf verplichten tot dingen waar je ongelukkig van wordt? Je kunt je leven helemaal invullen zoals je het wilt, dus kies voor de dingen en mensen die je belangrijk vindt, waar je van geniet en waar je van houdt. Β Kijk ondertussen eens om je heen, want er bestaat overal schoonheid, recht voor je neus. Ik wens je veel plezier.

18 gedachtes over “In beeld: vrijheid in de bergen

  1. Schitterende foto. Ik had dat gevoel heel sterk toen ik voor het eerst de Snowdon zag in Wales. Ik kreeg er een brok van in mijn keel en voelde me heel nietig. Dat gevoel dat het allemaal niet zo belangrijk is is best heftig.

  2. Is er iemand op de wereld
    Zo oud geworden
    Dat hij een berg geboren
    Heeft zien worden
    Of tenminste de groei
    Bewust heeft meegemaakt
    De veranderingen heeft doorverteld
    Aan de volgende generatie
    Over hoe het vroeger was
    Maar dat het allengs veranderde
    Dat de wegen anders liepen
    Of dat het water sneller is gaan stromen
    Naar het dorp beneden
    Dat eerst aan het einde
    Van de horizon lag?

  3. Wow, wat een mooie foto! Ik heb me ook wel eens heel nietig gevoeld, naast zo’n berg. Maar tegelijkertijd genoot ik van het uitzicht en was ik heel gelukkig met alles.

  4. Bergen hebben op mij altijd een ‘Sound of music’ invloed. Ik wil spontaan rennen, springen, huppelen, gillen en zingen en me bovenal gelukkig voelen.

Geef een reactie

