Mars en Saturnus hebben de schuld

Ik ben dol op horoscopen. Ik geloof er niets van en toch houd ik ervan om ze te lezen. Misschien hoop ik stiekem dat het allemaal echt is, dat Mars en Saturnus ervoor zorgen dat ik chagrijnig ben (en dat het dus allemaal mijn schuld niet is) en dat Pluto, ook al is het geen planeet, er wel voor zorgt dat het goed gaat in de liefde.
Mijn sterrenbeeld is Schorpioen en als ik verschillende websites moet geloven, ben ik gepassioneerd, mysterieus en recht voor z’n raap. Ik ben intens, gevoelig en moedig. Mijn element is, verrassend genoeg, water. Blijkbaar heb ik vaak korte, maar heftige relaties en ik pas bij een Weegschaal.
Nu weet ik niet of ik het hele dating gebeuren verkeerd heb begrepen, maar ik heb nog nooit aan iemand gevraagd wat het sterrenbeeld van die persoon is. Misschien ben ik daar ook niet moedig genoeg voor. Wat dat betreft doe ik mijn sterrenbeeld niet veel eer aan, want ik heb net genoeg moed om een klein spinnetje te vangen – en dan nog niet eens met mijn handen.
Het liefst bekijk ik mijn horoscoop ’s avonds, om het te testen. Elke avond moet ik jammer genoeg concluderen dat de sterren ongelijk hadden. Of misschien hebben we gewoon heel slechte astrologen op aarde, wie weet. In ieder geval ben ik blij dat mijn sterrenbeeld nog een beetje stoer klinkt. Stel nou dat ze alle sterrenbeelden een andere naam hadden gegeven en dat ik uiteindelijk een Pantoffeldiertje was geweest. Aan de andere kant denk ik dat dat een stuk beter bij me had gepast. Ik ga alvast de nieuwe horoscopen schrijven.

16 gedachtes over “Mars en Saturnus hebben de schuld

  1. Hahaha. Ik ben Leeuw en vuurelement en heb een relatie met een weegschaal (luchtelement), komt best goed uit, want vuur heeft zuurstof nodig om te branden. Hahaha. Kom maar op met die nieuwe horoscopen.

    Is het je al eens opgevallen dat in sommige tijdschriften de horoscoop van leeuw en bijvoorbeeld vissen precies hetzelfde is. Dan zijn ze gewoon om de paar sterrenbeelden hetzelfde. Dus eigenlijk zijn er maar 4 ofzo geschreven en bij verschillende sterrenbeelden gezet.

  2. Pluto geen planeet? Wat hebben Wikipedia en ik gemist? 😛

    Between two haykjes, aan de astrologen zal het niet liggen, hoe slecht ze ook zijn. Geef de astronomen maar gewoon de schuld (ik geloof ze ook niet).

  3. Horoscopen zijn wel grappig. Ik lees ze meestal ’s ochtends in de Sp!ts of ’s middag op mijn weg terug. Het grappige is dat als je ze ’s ochtends leest denkt ‘huh, dacht het niet. Ik laat me niet chagrijnig praten door een stom blaadje’ Terwijl als je het ’s middags leest je heel veel van je gebeurtenissen die dag kunt toepassen op de twee zinnen die er over je staan.

Geef een reactie

