Pure wanhoop

Op de eerste van deze maand gaf ik mezelf een uitdaging. Elke dag bloggen. Het is nu de laatste van deze maand en het is tijd voor een gezellige zelfreflectie.
Laat ik eerst dit zeggen: ik heb nog nooit zo vaak zo laat op de avond achter mijn computer gezeten in pure wanhoop. Ik heb de blogposts soms uit me moeten persen, door met mijn hoofd op mijn bureau te bonken, te ijsberen en soms door letterlijk te proberen iets uit mijn hersenen te persen. Dat laatste zag er vast heel vreemd uit. Grappig genoeg kwam er altijd wel iets. Het was misschien niet altijd even mooi of goed, maar ik weet nu dat als ik echt, echt wil, ik dagelijks kan bloggen (en misschien zelfs meerdere keren per dag). Een ander grappig effect is dat ik ook meer ben gaan schrijven buiten mijn blog – en Twitter – om. Positief dus.
Hoewel mijn bezoekersaantallen omhoog zijn gegaan en ik het uiteindelijk wel mee vond vallen, ga ik niet door met het dagelijks bloggen. Natuurlijk is het leuk om onzinnige dingen te bedenken en daar een stukje van te tikken waar mensen ook daadwerkelijk op willen reageren, maar kwaliteit gaat nog altijd boven kwantiteit. Daarnaast wil ik niet dat het een verplichting wordt. Het moet leuk blijven voor mij en voor jou, de lezer.
Hopelijk kunnen jullie dus wachten op mijn volgende blogpost, die pas over twee dagen online komt. Bij enige afkickverschijnselen kunnen jullie hieronder een praatgroep organiseren. Ik zal optreden als de therapeut en jullie een andere verslaving bieden. Filmpjes van katten of iets dergelijks.

25 gedachtes over “Pure wanhoop

  1. Over twee weken pas?!? Dat is dan weer het andere uiterste. πŸ™‚
    Ik doe dat dagelijks bloggen slechts een week (en de bezoekersaantallen schieten inderdaad omhoog), maar ik ben blij wanneer ik volgende week weer terugga naar mijn normale schema van drie keer per week.

  2. Leuk dat het je gelukt is, gefeliciteerd! Ik denk dat ik het toch leuker vind als je teruggaat naar je normale frequentie (het allemaal lezen vergt best veel tijd, wist je dat? ;-))… dus ben benieuwd naar de volgende posts!

  3. Ik heb met Plezier je blokjes gelezen deze maand. Jammer dat ik er nu niet meer elke dag van kan genieten, haha!
    Nee hoor, zoals je zei; het moet geen verplichting worden! πŸ™‚

  4. Ik blog ook eigenlijk niet dagelijks maar gewoon als ik inspiratie heb. Wel heb ik vele concepten staan zodat als ik het even niet meer weet die kan afmaken en posten. Enige waarbij ik wel dagelijks heb geblogt zijn de 30 day challenges.

  5. Ik ben nu ook al een paar weken wat lakser met bloggen, wat minder inspiratie en tijd ervoor. Maar het hoort ook geen verplichting te zijn.

  6. Goed gedaan! Ik vind het heel knap dat het serieus iedere dag gelukt is om iets te schrijven. Ben benieuwd hoe je het zonder gaat ervaren (waarschijnlijk schrik je steeds midden in de nacht wakker met: MOET. NOG. BLOGGEN. :P)

  7. Ook voor mij is deze blogmaand voorbij en hoewel mijn evaluatie nog moet volgen lijkt die behoorlijk gelijk aan die van jou. Interessant was het zeker! Zelfs de lamp πŸ˜‰

  8. Bloggen als het lampje gaat branden – da’s het gemakkelijkste πŸ˜‰
    Ik ben nu weer in gang geschoten met mijn blog (tijdens de examens! waarom heb ik dan inspiratie??), terwijl het toch een aantal weken ’n beetje stiller geweest is… Kan geen kwaad vind ik, er moet niets geforceerd worden… ‘k Las gisteren nog dat iemand zou stoppen met bloggen omdat het teveel als een verplichting aanvoelde.

  9. Nouja, je moet ook niet tot laat je licht aan hebben staan omdat je per se moet bloggen! Dan maar de lamp uit en gaan slapen, en dan de volgende dag een supergoedewoordenuitmijnbroekzakkwaliteitblog tikken!

  10. Haha, ik had helemaal niet door dat je met deze uitdaging bezig was. Tja, op 1 mei zat ik nog in Rusland en ik ben er daarna maar niet aan begonnen om alle blogs die ik volg terug te gaan lezen.
    Maar het is wel een verdienste van je dat ik er ook niet gaandeweg de maand achter ben gekomen, ik heb niets gemerkt van enige vermindering in kwaliteit van je posts πŸ˜€

Geef een reactie

