Ik zal

Vandaag wordt alles anders. Vandaag ga ik mijn leven veranderen. Ik ga sporten, heel erg gezond eten en ik ga mijn leven beteren. Ik word vrijwilliger en ik ga eraan werken om mijn dromen waar te maken. Maar dan ook echt eraan werken, dus niet er alleen maar aan denken. Ik zal aardiger zijn tegen mijn ouders, tegen mijn vrienden, tegen onbekenden. Ik ga glimlachen naar elke vreemde op straat. Mijn leven zal geweldig worden. Weet je wat? Ik ga ook niet meer op het internet. Het is toch niet goed voor me. En mijn telefoon gebruik ik ook niet meer. Over een paar maanden ben ik helemaal in vorm, met buikspieren en een glanzende huid. Dan ben ik mentaal gezond, gelukkig en ik weet zeker dat ik tegen die tijd nog meer fantastische vrienden heb en de liefde van mijn leven heb ontmoet. Waarom heb ik dit niet eerder gedaan? Goed, ik werd soms afgeleid door een paar dingen. Misschien koop ik iets vaker chocolade dan goed voor me is, maar zoiets kan toch wel? Je moet wel een beetje genieten, anders ontploft het ineens en eet je drie zakken chips in een kwartier. Dat is nog slechter. Chocolade kan heus wel. En verder alleen maar groente, fruit en noten. En af en toe een pizza. Ik kan gewoon niet zonder pizza’s. En dan ga ik elke week drie keer hardlopen. Behalve als het regent. Dat lijkt me logisch. Misschien kan ik beter beginnen met twee keer. En dan voor negen uur ’s ochtends, anders kan ik het gewoon niet. En als ik nou gewoon รฉรฉn uur per dag op het internet mag. Dat is een goed idee. Ik moet dan ook nog wel tijd hebben om dingen op te zoeken voor mijn studie, dus dat telt niet mee. En bloggen ook niet. En eigenlijk heb ik in dat uur net mijn mail beantwoord en twee Youtube filmpjes gezien. Anderhalf uur dan. Ja.
Ik begin er morgen meteen mee.

17 gedachtes over “Ik zal

  1. Haha. Succes. Ik wilde ook gaan hardlopen. Ik doe het nu 1 x in de twee weken. Als ik bij mijn ouders ben en toch naar de brievenbus moet om iets op de post te doen. Of als ik met de hond wandel.

    Goede voornemens werken niet altijd goed trouwens.

  2. Haha, dat lopen herken ik maar al te goed. ‘k Ging me daar vorige zomervakantie eens mee bezighouden, ‘k ben geen enkele keer gaan lopen… Gelukkig komt er alweer een zomervakantie aan om dat plan ten uitvoer te brengen ๐Ÿ˜€

Geef een reactie

