Doe mee aan HET BOEK project!

Jaren geleden heb ik vol inspiratie een dummy gekocht, zo’n mooi boekje met blanco pagina’s. Ik had er geweldige ideeën voor, maar na een paar dagen was ik het ding alweer vergeten. Tot nu toe stond het in mijn kast te verstoffen, maar dat is voorbij. HET BOEK gaat op reis!

Hier is het idee: HET BOEK wordt rondgestuurd. Iedereen die HET BOEK ontvangt, vult vijf pagina’s met van alles wat hem/haar inspireert en/of blij maakt. Dat mag van alles zijn, van website-urls tot citaten tot foto’s en zelfgeschreven verhalen. Alles. Hier zijn een aantal belangrijke punten:
1. Iedereen mag meedoen. Je hoeft hier niet supercreatief voor te zijn of altijd vol inspiratie te zitten. Het maakt niet uit of je me wel of niet kent. Als je nog bij je ouders woont, is het wel slim om hen toestemming te vragen voordat er een mysterieus pakketje van een vreemde bij hen op de mat ligt. Laat hen deze pagina zien of andere blogposts waaruit blijkt dat ik geen vies, oud mannetje ben. Ik wil ook wel met hen mailen als ze twijfelen.
2. Houd er rekening mee dat dit project je misschien een paar euro’s gaat kosten. HET BOEK is redelijk zwaar en ik gok dat het niet past door de brievenbus. Hoewel ik denk dat HET BOEK vooral door Nederland en België zal reizen, kan het ook zijn dat iemand in het buitenland ook mee wil doen. Als je HET BOEK niet naar het buitenland wil sturen, laat het dan weten in je mail.
3. Je adres zal alleen bekend zijn aan mij en aan degene die jou het boek verstuurt. Ik zal je naam en adres niet op het internet zetten of gebruiken voor iets anders dan dit project. Als je liever hebt dat alleen ik je adres weet, kunnen we misschien wat regelen.
4. Dit project stoelt op vertrouwen. Ik vertrouw erop dat je HET BOEK goed behandelt en dat je vertrouwelijk omgaat met de gegevens van een ander.
5. Er is geen tijdslimiet waarin je de vijf pagina’s moet volmaken voordat je af bent of iets dergelijks, maar het is wel handig als je HET BOEK binnen ongeveer twee weken doorstuurt.
6. De route van HET BOEK wordt bepaald aan de hand van de volgorde van de aanmeldingen. Wie het eerst mailt, krijgt HET BOEK dus als eerst.
7. HET BOEK wijkt niet van de route af. Als je iemand kent die ook mee wil doen, is dat heel leuk, maar dan moet diegene dus mailen om later HET BOEK pas te krijgen. Je kunt er wel voor kiezen om samen met die ander de vijf pagina’s te vullen.
8. HET BOEK project zal waarschijnlijk na de zomervakantie beginnen, zodat de kans groot is dat iedereen gewoon thuis is. Als je in of na september nog weggaat voor langer dan een week, laat het even weten, zodat HET BOEK niet al te lang bij je blijft hangen.

Ik heb al uitgedacht hoe ik ervoor ga zorgen dat ik weet waar HET BOEK is, dat HET BOEK naar de goede plekken gaat en dat mensen weten dat HET BOEK naar hen toe komt, maar dit hele stuk kostte al best veel ruimte, dus dat zal je horen wanneer je je hebt aangemeld. Als je verder nog vragen hebt, kun je die in je mail stellen of natuurlijk hieronder in een reactie!

Wil je je aanmelden voor HET BOEK project, stuur dan een mailtje met je naam en adres, of je naar het buitenland zou kunnen en willen sturen en of je eventueel in of na september langer dan een week weg bent naar woordenuitmijnbroekzak@gmail.com! Je zult niet meteen een bevestigingsmail krijgen, maar ik hoop dat zo snel mogelijk te doen.

Hopelijk doen jullie mee en maken we HET BOEK samen een bron van inspiratie!

34 gedachtes over “Doe mee aan HET BOEK project!

  1. Oh dat is superleuk! Misschien doe ik wel mee, maar weet even niet waar ik in september woon. Het zal je trouwens verbazen wat er allemaal door de brievenbus past!

  2. Klikt leuk! Maar ‘k ga er inderdaad ook nog eens over nadenken – misschien zitten er wel enge mannen tussen je lurkers die zich ook inschrijven! :p

    • Dat is inderdaad het vertrouwgedeelte van degene die meedoet. Maar zoals gezegd, als je daar heel erg mee zit, kunnen we misschien nog iets overleggen 😉

  3. Wat een origineel idee! Had er zo aan meegedaan! Aangezien het project gebaseerd is op vertrouwen en ik de Chinese post niet vertrouw, doe ik maar niet mee.
    Ik hoop voor je dat het een succes wordt, maar zo te lezen komt dat wel goed!

  4. Ga je de inhoud van het boek ook nog ergens (hier) publiceren? Of is dat voorbehouden aan degene die meedoen. Ik weet het zelf nog niet, wil me eigenlijk nog niet vastleggen voor alles na de zomer (of veel later gezien al deze enthousiaste reacties). Wel een geinig idee en goede invulling van je boek 🙂

    • Ik bedacht me dat de mensen die meedoen aan het project zelf erover zouden kunnen bloggen 😉 En ik denk zeker wel dat ik er anders een paar blogposts aan zou besteden.

Geef een reactie

