Omwille van de mensheid

Ik heb heel veel ideeën die ik niet uitvoer. Niet alleen zijn dat ideeën die moeilijk of vrijwel niet uitvoerbaar zijn. En hoewel ik veel ideeën niet verder uitdenk omdat ik het niet wil doen, zijn er ook heel veel dingen die ik bedenk die ik gewoon niet moet doen omwille van de mensheid.
Zo doet niemand hier in huis de deur op slot wanneer ze naar de wc gaat. Als het licht aanstaat, is het al duidelijk genoeg dat je niet naar binnen moet gaan. Het probleem is nu dat ik heel erg de neiging heb om, als een van mijn huisgenoten op de wc zit, ineens de wc-deur open te rukken en “TJAKKAAA” te roepen. Maar ik doe het niet. Niet omdat het niet hilarisch zou zijn (want ik weet dat het zo zou zijn), maar omdat ik liever niet verantwoordelijk ben voor de dood van een van mijn huisgenoten. En waarschijnlijk zou ik mezelf ook niet echt geliefd maken.
Ik heb meer van dit soort ideeën. Bijvoorbeeld om in de stiltecoupé of in een andere stille ruimte het begin van The Circle of Life te gaan zingen. Nogmaals, in mijn hoofd is dit het toppunt van absolute humor, maar ik heb het gevoel dat er mensen zijn die het niet heel erg zouden waarderen. Daarnaast heb je het probleem dat er waarschijnlijk mensen tussen zitten met hartproblemen.
Ik heb nog een hele lijst met dit soort ideeën die nooit hun uitvoering zal zien. Ik zal ze in ieder geval niet uitvoeren. Maar als jij je geroepen voelt om deze dingen te doen, ga je gang en vergeet het niet te filmen. Want ik zie graag hoe dat gaat aflopen en hoe snel jij kan rennen.Onuit

18 gedachtes over “Omwille van de mensheid

  1. hahaha, the circle of life, dat zou ik wel grappig vinden ook al was ik net van plan om in de stiltecoupé rustig mijn boekje te lezen.
    Ik heb ook wel van die ideeën en soms heb ik niet zoals jij een rem, wat zeer spijtige momenten kan opleveren, maar ook hele leuke. Zoals gillende kinderen bij de McD afschrikken door zelf ook heel hard te gillen.

  2. Haha ik heb dit soort dingen zo vaak! Of als er ruimte is op heel veel andere bankjes, juist net op het bankje te gaan zitten met iemand er al op. En dan ongemakkelijk dichtbij. En dan gewoon aankijken en weer wegkijken. Wedden dat die binnen een paar seconde ergens anders zit! Of inderdaad random gaan zingen in de bus. En in m’n hoofd verwacht ik dat andere mensen ook mee gaan doen. Maarja…

  3. Een stellage vol serviesgoed of glazen aanstoten met een volle boodschappentas of kinderwagen..de reacties en HET GERINKEL!
    In de dug-out naast Bert van Marwijk gaan zitten en Dirk Kuijt in het veld sturen en dat we dan wel scoren…
    In de tweede kamer Wilders confronteren met zijn uitlatingen…
    Ach, in mijn hart ben ook ik een held.
    Maar op sokken kan deze held zich goed op glad ijs begeven…

  4. Ik ben denk ik zo iemand die het op het moment zelf een beetje vreemd vind, tegen het niet waarderen aan. Maar achteraf zou ik het wel hilarisch vinden! Het is natuurlijk ook een geweldig verhaal voor op feestjes. En ook al kan ik best hard rennen, ik voel me niet geroepen om het uit te proberen 😉

  5. Hahaha 😀 Ik herinner me hier één of ander stukje ‘daag me uit’ dat je ooit geschreven hebt… Je krijgt mijn eeuwige respect als je ergens op een plein in één of andere stad the Circle of Life gaat zingen. Luid. Vol overtuiging. En het liefst nog met een kat in je handen. 🙂

  6. hihiihi…. Zo zat ik eens in een auto (van mijn vorige werk) samen met een collega te wachten tot het schuif hek open ging. Ik zei tegen hem: “dit hek gaat altijd zo tergend langzaam open dat ik bijna zin heb om die auto er dwars doorheen te rijden..” Hij: “mag ik dan wel eerst even uitstappen?”
    Dat gevoel heb ik ook altijd als ik voor een slagboom sta (in parkeergarages oid…)

  7. Haha, in de stiltecoupé gaan zingen is inderdaad een slecht idee. *spreekt uit ervaring* Ik herken dit wel. Ik zou heel vaak graag spontaan op tafels willen springen, huppelend door de gangen gaan of iets heel hard kapot gooien. Maar ik doe het toch maar niet, want daar zijn andere mensen vaak niet zo blij mee.

  8. Hahaha. Dat soort dingen zitten ook altijd in mijn hoofd. Maar stilletjes genieten van het idee is misschien wel net zo leuk als echt uitvoeren 🙂

Geef een reactie

