Hoorntjes en satanische liederen

Hoewel ik soms op het randje van wereldvernietigend blij kan zijn, ben ik soms ook in een slechtere bui. Die kan best eng zijn, want ik heb dan de neiging om hoorntjes op mijn hoofd te krijgen en satanische liederen te zingen. Maar dat zijn details. In ieder geval, als ik me zo voel en mezelf wil opvrolijken, denk ik aan leuke dingen.
Bijvoorbeeld dat de persoon met de snelste internetverbinding in twee seconden een volledige film kan downloaden. Natuurlijk ben ik dat niet, maar mijn hemel, diegene moet toch een ultiem geluksgevoel ervaren en daar word ik al blij van. Ik zou persoonlijk alle Disney-films downloaden.
Ik denk ook vaak aan lachende baby’s. Zo heb je filmpjes op Youtube waarin baby’s omvallen van het lachen en ongeveer tegelijkertijd doe ik het, maar dan wel een stuk minder schattig en waarschijnlijk doet het bij mij meer pijn. Of dat ene filmpje waarbij een baby eerst lacht en daarna enorm schrikt. Of filmpjes van schattige hamsters. Eigenlijk alles wat schattig is en iets schattigs doet maakt me vrolijk.
Wat me ook met vreugde vult is dat er een paar weken geleden een afdruk van mijn tanden staat en dat ik nu een replica van mijn gebit op mijn bureau heb staan. Uiteraard beweeg ik de twee delen op en neer en doe ik mezelf na (want ik blijk een bijzonder talent te hebben voor het imiteren van mezelf).
Als al deze dingen niet lukken, ga ik maar gewoon trieste muziek luisteren en hopen dat ik me dan beter voel. Of ik ga reacties lezen op mijn blog en dan bedenk ik me dat ergens aan het andere eind van de computerkabels en door bits en bytes er mensen zijn die dit lezen en dan nog willen reageren ook. Om dit sentimentele gezever te eindigen: dankjewel.

Hoe vrolijk jij jezelf op?

22 gedachtes over “Hoorntjes en satanische liederen

  1. Oh van die filmpjes over baby’s ben ik het helemaal mee eens. Ik kijk ook vaak katten filmpjes of ga Disney film’s kijken. Heerlijk. Sommige nummers wordt ik ook vrolijk van. Of ik ga gewoon keihard mee staan bleren en zingen met muziek om de negatieve energie van me af te krijgen.

  2. Knap! Ik kan mezelf niet opvrolijken als ik in een slechte bui ben. Ik ga dan gewoon zielige films kijken en zielig doen tot de bui overwaait haha. Misschien moet ik voortaan grappige films/filmpjes gaan kijken, want dat doet ’t blijkbaar goed šŸ˜‰

  3. Musicalmuziek, werkt altijd goed, of even kijken naar ons slapende/spelende/schattig kijkende/om aandacht bedelende hondje. Daar moet ik maar heel wat filmpjes van maken zodat ik volgend jaar mezelf ook kan opvrolijken als Maxi er niet is šŸ˜‰

  4. Disneyfilms… Beslist. Het is dat ik (lees: de puber) ze nog bijna allemaal op video had, anders had ik ze allemaal gehouden. Die zijn zo leuk, opbeurend, lief…. Zucht. Dat eendje is aandoenlijk lief… Zucht…

  5. Hoe ik mezelf opvrolijk? Hmm. Als ik een vreselijke bui heb, dan zet ik de muziek keihard en wil ik door niemand gestoord worden. En dan gaat t vanzelf weer over. Of ik ga een film kijken.

  6. Alsjeblieft, graag gedaan. Ik heb trouwens ook zo’n afdruk van mijn gebit, anderhalf keer zelfs, haha. Maar ik vrolijk mezelf op met films in het genre van 10 things I hate about you en Save the last dance, grappige sitcoms, blije meezingmuziekjes, slecht maar te lekker voedsel en uh, slapen šŸ™‚

  7. Als ik verdrietig ben, ga ik vaak mijn favoriete muziek luisteren. En dan denk ik: omg deze muziek is zo awesome mijn leven is zo awesome wat boeit het dat [reden waarom ik verdrietig ben] is gebeurd dit pakken ze me nooit meer af!

  8. Lezen! Dat vrolijkt me echt op. En chocola. En animatiefilms. En mijn vriendje. Dat zijn nou echt dingen die mij op kunnen vrolijken. En anders ga ik gewoon slapen!

  9. Ik heb ook een gebitsafdruk! Echt een ontzettend mooie spierwitte met wat leuke rode gelachtige dingen erdoorheen. Ik heb nog niet eerder geprobeerd om mezelf te imiteren maar dat is inderdaad een heel goed idee.
    En ik vrolijk mezelf meestal op met eten (ohhh wat errrrug), met series/cabaret kijken, heel hard zingen en verschrikkelijk wild dansen op heel foute muziek.

Geef een reactie

