Een blog over bloggen

Het moest er een keer van komen. Een blog over bloggen. En een blog over blogs over bloggen. Al zou je ook kunnen bloggen over bloggers die bloggen over bloggen. Oké, ik snap er niets meer van en het woord ‘blog’ klinkt als een raar soort slijm dat je uit kan kotsen.
Ik heb al een blog sinds mijn twaalfde of dertiende en ik kan me niet zo goed herinneren waarom ik dat toen zo leuk vond. Achteraf gezien vond ik het schrijven niet eens het leukste en de stukjes die ik schreef waren eigenlijk alleen begrijpelijk voor mijn directe omgeving. Het was meer het gemeenschapsgevoel, de kring van andere bloggers die ik om me heen had en die ervoor zorgden dat er heel veel reacties waren, ook al was ik op vakantie of plaatste ik niets. Er zijn mensen uit die tijd die ik nog nooit had ontmoet, maar waar ik wel een band mee voelde.
Hetzelfde geldt voor allerlei andere internetactiviteiten, van spelletjes spelen met vreemden tot het bekijken van Youtubefilmpjes en trots zijn wanneer een van mijn favoriete Youtubers succesvol is. We leven in een vreemde wereld waarin je een connectie kan maken met iemand via een beeldscherm en door simpelweg op een knopje met ‘like’ te klikken. Om te bloggen over blogs doet bijna geen recht aan hoe bijzonder dat is.
Het is bovendien heel populair om een gemeenschap te willen creëren op het wereldwijde web. Dat is namelijk ook het doel van Say What, de website waar ik sinds kort voor schrijf. Ik ben benieuwd in hoeverre dat zal lukken. In de tussentijd ga ik bedenken of het handig is om een meeting te organiseren in de vakantie of daarna (meningen zijn welkom).

14 gedachtes over “Een blog over bloggen

    • Haha, daar dacht ik dus ook meteen aan!
      Het is echt heel maf hoe je door bloggen mensen leert kennen en er een soort van ‘community’ ontstaat.

    • Goh, weer te vroeg verstuurd, ‘k wou er nog bij zeggen dat daar ook meetings werden georganiseerd – ‘k ben ’n keer helemaal vanuit West-Vlaanderen naar Zwolle gegaan om Harry Potter-fans te ontmoeten, haha 😀

  1. Mmm, heel herkenbaar ^^ Het fijne aan blogs is ook dat je mensen tegenkomt die soms dezelfde ‘rare/apare’ dingen hebben als jijzelf, dat geeft gelijk ook al zo’n gevoel van ‘ik ben dus niet de enige.’

Geef een reactie

