Ikea en het lot van een twijfelaar

Er is iets aan de bladen van de Ikea waardoor ik zin krijg om mijn gehele kamer om te bouwen. Ik kan het niet helpen. Zelfs toen ik net in Utrecht kwam wonen en mijn kamer had ingericht, begon het weer te kriebelen als ik alleen al dacht aan de Ikea-folders.
Gelukkig sta ik mezelf nu toe om hier en daar wat te veranderen in mijn eerst compleet zwart-witte kamer. Zo heb ik al een tijd geleden een fleurige slinger gemaakt en die opgehangen (dit was eigenlijk ook om het leren voor mijn tentamens te vermijden), heb ik allerlei knipsels uit tijdschriften bij mijn bureau hangen en ben ik de zwart-witfoto’s in de lijstjes aan de muur langzaam aan het vervangen met fleurige gedroogde bloemen, stofjes en allerlei andere kleuren. Nu nog mijn muur.
Toen ik net hier kwam wonen, waren de muren wit en was er één muur waarvan mijn huisgenoten zeiden dat het een boom moest zijn. De ‘boom’ was rood en hoekig en gaf me nachtmerries, omdat het zo lelijk was en ik me niet kon indenken dat iemand in die kamer had gewoond. Al snel was de boom verdwenen en was mijn gehele muur wit, maar dat gaat veranderen. Er is alleen één probleem.
Ik kan niet kiezen.
Ik kan niet kiezen tussen twee kleuren die bijna hetzelfde zijn. Dit is het lot van een twijfelaar. Natuurlijk weet ik dat het geen ramp is als ik de ‘verkeerde’ kies, want waarschijnlijk zie ik het niet eens. Maar ik kan niet kiezen en het maakt me gek. Soms schrik ik midden in de nacht wakker en denk ik: het wordt deze kleur! Ik weet het zeker! Om vervolgens de volgende dag niet eens meer te weten aan welke kleur ik dacht.
Misschien moet ik naar de Ikea voor inspiratie.

16 gedachtes over “Ikea en het lot van een twijfelaar

  1. Misschien moet je de Ikea juist vermijden, ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat een overkill aan spullen en mogelijkheden je gaat helpen 😛

Geef een reactie

