T

Er is iets heel bijzonders gebeurd. Iets waarvan ik dacht dat het nooit zou gebeuren, maar het is toch echt zo. Eindelijk lust ik thee.
Ik heb een lange weg af moeten leggen om uiteindelijk op dit punt te komen. Vroeger was ik namelijk een echte thee-tegenstander (let even op die alliteratie). Ik snapte het niet, warm water met een flauw smaakje. Ik dronk liever warme chocolademelk, maar ergens had ik het gevoel dat ik iets miste. Mensen drinken niet alleen thee, ze ervaren het. Er hangt een heel gevoel van rust, ontspanning en gezelligheid om het drankje heen en dat krijg je niet echt met warme chocolademelk.
Het begon te kriebelen. Ik wilde het eigenlijk wel kunnen, thee drinken, en dan zesduizend verschillende smaken proberen. En ik heb echt mijn best gedaan. Ik heb allerlei soorten thee gedronken, met fruitsmaakjes of kaneel. Ik heb het spul lang laten intrekken of het zakje bijna meteen uit het water gehaald. Niets werkte en na lang gefrustreerd mijn best te doen om iets lekker te vinden, was ik het zat en besloot ik om thee te boycotten. Dat was tenminste cool, vond ik, een beetje rebels. Ik werd een echte thee-hater.
Tot dat ene magische moment. Ik besloot dat ik het nog ÊÊn keertje zou proberen. En ik vond het geweldig. Dat betekent misschien niet veel voor jou, want thee is voor jou misschien gewoon maar warm drinken, maar voor mij was het een absolute openbaring. Tegenwoordig drink ik bijna elke dag minstens twee kopjes thee.
En zo leren we dat met heel veel eigenwijsheid en een flinke dosis peer pressure je kunt bereiken wat je maar wilt!

28 gedachtes over “T

  1. Ik ben dol op thee, maar qua gezelligheids-associaties heb ik meer met chocolademelk… Het voordeel van thee (en koffie) is wel dat je dat het hele jaar door in de diverse horeca gelegenheden kunt krijgen, terwijl (warme) chocolademelk toch nog vaak slechts in de winter geserveerd wordt.

    Ik ben trouwens wel benieuwd welke thee smaak je over de streep heeft getrokken?

  2. Thee is heerlijk, vooral kruidenthee! In Antwerpen heb ik ook echt van alles geprobeerd. Al zou ik je de China Green Tips van de Starbucks niet aanraden want die smaakt en ruikt zo naar babyeten dat ik door de geur alleen al bijna over mn nek ging. Brrr.

  3. Jeej voor thee! Ik ben er dol op. Eerst dronk ik het altijd met heel veel suiker, maar dat heb ik mezelf afgeleerd. Helaas drink ik het sinds ik in Engeland ben geweest met melk en suiker, omdat dat zo lekker is. Alleen gewone thee dan hoor, groene thee met melk lijkt me niks.

  4. Oei, ik ben hier tot nu toe blijkbaar de eerste niet-thee-drinker… En ‘k drink ook geen koffie. Het vervelende is dat ik de geur van koffie wel heel lekker vind; ‘k zal dus later koffie moeten zetten enkel en alleen om de geur :p
    of gewoon proberen zoals jij zegt: doorzetten en blijven proeven!

  5. Bijzonder om te lezen. Wat heeft je de laatste keer dan over de streep getrokken dat je het nu wel lekker vind? Ander smaakje/merkje oid? iig fijn te vernemen dat je thee nu ook lekker bent gaan vinden.

  6. Ik ben dol op thee 🙂 Maar vraag me nu wel af waarom je het nu uiteindelijk toch lekker vind? Verandering van je eigen smaak of een ander thee smaakje?

  7. Hahaha, dit maakte mij (thee-neutraler :p) aan het lachen. Ik vind het ‘t(he)e drinken’, wel te doen dus, maar zal het zelf nooit zomaar kiezen of voor mezelf kopen. Mijn tanden zijn me dankbaar, zegt de tandarts 😉

  8. Er zit inderdaad een heel cultuurtje omheen, “een theetje doen”. Vreselijk, maar thee is wel lekker. Maar ik lust geen zwarte thee, daar word ik misselijk van. Dat vinden mensen ook heel gek. Je moet die met brandnetel, cranberry en citroengras van pickwick eens proberen, echt heel lekker!

  9. Ik zit nu in de fase ‘ik wil wel maar ik heb geen zin’ om thee te gaan drinken. Kan ook komen omdat ik vorige week kersenthee heb gedronken maar het niet zo lekker vond, het smaakte echt nergens naar 😛

Geef een reactie

