Een clown met Parkinson

Voor iemand die eruit ziet als een meisje, ben ik niet altijd even goed om die indruk vast te houden. Niet alleen omdat ik het leuk vind om de rolpatronen te doorbreken, maar ook omdat ik er soms werkelijk niets van kan. Ik snap bijvoorbeeld niets van nagellak.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind nagellak heel erg leuk en mooi. Ik heb zelf ook een paar potjes in mijn kamer staan die ik af en toe aanraak. Maar wanneer ik dat doe, gaat er altijd wel iets mis.
De eerste laag gaat altijd goed. Bij de ene hand dan. Bij de andere begint het er al uit te zien alsof een clown met Parkinson het voor me heeft gedaan. Maar daar houdt het niet bij op. Ik heb namelijk helemaal niet het geduld om vijf minuten met mijn handen omhoog te zitten als een T-rex en ze te wapperen alsof ik een Missverkiezing heb gewonnen. Ik ga ondertussen gewoon nog even op Twitter. En dat is niet zo handig, zeker niet als ik net het tweede laagje heb aangebracht. Het gaat al helemaal mis als ik per ongeluk mijn hand stoot (het gebeurt normaal nooit, maar net nu ik nagellak op heb, besluiten mijn hersenen om het over een andere boeg te gooien).
Na een paar minuten zien de eerst zo netjes gelakte nagels eruit als het oppervlak van de maan, maar dan heel kleurrijk. Teleurgesteld en gefrustreerd haal ik het spul er weer vanaf en probeer ik het nog een keer. En nog een keer. En dan ben ik het zat en zeg ik tegen mezelf dat ik het nooit meer doe. Tot een keer daarna dan. Wie mooi wil zijn, moet heel veel geduld opbrengen.

22 gedachtes over “Een clown met Parkinson

  1. Ik lees het al: het is tijd dat je een vriend(in) met nagellak kwaliteiten krijgt. Of je gaat een nieuwe trend beginnen: Slechts de nagels van een hand lakken, zodat je één luxe hand en één werk hand hebt. Ik vermoed dat je zo navolgers krijgt.

  2. Je moet inderdaad iemand vragen het voor je te doen. Die iemand moet jou dan eerst even vastbinden op een stoel. Als de nagellak droog is zou je in principe weer los mogen. 😉

  3. Haha, ik kan na jaren oefening eindelijk netjes en relatief snel mijn nagels lakken. Maar zonder geduld is het in een mum van tijd weer een knoeiboel. Ik lak altijd als er iets leuks op tv is, dan heb ik tijdens het drogen wat te doen met op zich weinig ‘verpest-kans’ :p

  4. Ik kan ook geen nagels lakken! Dit is heel herkenbaar voor mij. Ik ben er laatst wel achter gekomen dat ik de nagels van anderen wél kan lakken. Dus je mag best langskomen?

  5. Zo ontzettend herkenbaar. Echt. Bij mij gaat het ook vaak mis als ik denk ‘is het al droog?’ en het om het te testen aanraak en het stiekem nog niet droog was.

Geef een reactie

