Bonnetjesbrainstorm

Toen ik nog werkte als kassamedewerker bij de supermarkt, probeerde ik regelmatig om het zinnetje “wilt u het bonnetje nog?” op een leuke manier aan te passen, zodat het niet voelde alsof mijn ziel afbrokkelde, elke keer als ik de zin uitsprak. Helaas bleef de originele versie het beste en zo kwam het dat ik na een jaar kassawerk geen bonnetjes meer kon zien.
Dat was tot ik erachter kwam dat het heel handig is om bonnetjes te verzamelen, zeker als je een student bent en erachter wilt komen hoeveel je per maand uitgeeft (en dus uiteindelijk hoeveel geld je overhoudt om domme dingen mee te doen. Je blijft een student). Het was dus zo dat ik maandelijks bonnetjes opspaarde om uiteindelijk uit te rekenen hoeveel ik kwijt was aan boodschappen. Dat was een heel erg slim en verantwoordelijk idee, vond ik, maar er was een probleem. Waar moet je al die bonnetjes uiteindelijk laten?
Tijdens mijn supermarkttijd ging ik altijd tekenen op bonnetjes die klanten niet hoefden. Zo kwam ik door rustige momenten en de verveling heen. Daarnaast schreef ik er altijd woorden op die ik moest leren voor school of kleurde ik alle o’s in op de voorkant. Maar een hele stapel bonnetjes is heel anders. Daarnaast is erop tekenen niet genoeg. Er moet toch iets praktisch en leuks mee te doen zijn?
Helaas ben ik er nog steeds niet uit met de papiertjes en zo komt het dat ik ze elke maand weg moet gooien, terwijl ik hetzelfde gevoel krijg als wanneer ik van huis ga en ik denk dat ik iets bent vergeten.
Daarom is mijn vraag: weten jullie nog leuke dingen die je kunt doen met kassabonnetjes? Een project, een grapje, een praktische oplossing? Ik hoor het graag.

18 gedachtes over “Bonnetjesbrainstorm

  1. Zelf heb ik mijn bonnetjes in een map zitten. Ik bewaar daar eigenlijk alleen de grote aankopen in en de facturen. Een goede/leuke oplossing heb ik niet. Misschien een kunstwerk maken van de bonnetjes bij elkaar door ze bij elkaar te plakken, overheen te tekenen en in te lijsten?!

  2. Ik moet ze bewaren voor de belastingdienst. Ze zitten in een map. En wachten daar 5 jaar tot ik ze weg mag gooien. Verder doe ik niets met bonnetjes. En al helemaal niet als ze van de supermarkt komen. (daar kom ik nl zelden tot nooit…)

  3. In een fotoalbum plakken? Een beetje opleuken met teksten erbij die je met glitterpen hebt geschreven. Of je maakt er origami kunstwerkjes van. Mogelijkheden zat!

  4. Wat een mooie verhalen schrijf je, ga je even in mijn leeslijst zetten! Ik heb zelf een kasboek op mijn computer (Imac app) en zet daar alle bonnetjes in om vervolgens de orginele bonnetjes weg te gooien! En deze app geeft gelijk aan wat ik over hou aan het eind van de maand.. Moet je natuurlijk wel weer een Imac hebben maar je hebt in elk geval geen dozen vol bonnen!

  5. Ik werkte in een slagerij en deed de bonnetjes altijd standaard in de tasjes, ha!
    Wat je ermee kan doen? Op een leuke manier vouwen (net als je met theezakjes doet) en er dan kaarten mee maken. Misschien moet je ze dan wel eerst nog even bewerken met stiften om het geheel wat op te vrolijken 😉

  6. Ik zou ze weggooien. Bewaar ze zo lang het nodig is, daarna weg ermee haha! Ik zit zelf ook achter de kassa voor mijn bijbaantje maar ik word er inderdaad soms ook moe van hoor. Vooral de antwoorden die mensen kunnen verzinnen op een doodnormale vraag; wilt u de bon mee? Vreselijk!

  7. Heel herkenbaar, die standaard vraag. Haha 🙂

    Verder geen goede ideeën. Als ik ze niet nodig heb of ze niet aan een herinnering verbonden zijn, gaan ze direct de afvalbak in…

  8. Ik vraag altijd ‘wilt u het bonnetje ook mee?’ of gewoon ‘éeeeen de bon’ waarbij ik heel snel het bonnetje in het tasje prop voordat ze hem weer kunnen teruggeven.

  9. To do lijstjes? Als de bon al niet bedrukt is aan de achterkant dan, zoals bij H&M en AH… anders kun je ook weigeren (AH dan), en betalen met pin, dan heb je ook een overzicht van je uitgaven 😉

    Deze zin vond ik gaaf: “zodat het niet voelde alsof mijn ziel afbrokkelde”

Geef een reactie

